Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi på Winningtemp? 💜

Winningtemp erbjuder marknaden en branschunik och revolutionerande teknik för att skapa framgångsrika arbetsplatser. Detta genom att samla in och visualisera realtidsdata som beskriver personalens upplevelse av ledarskap, meningsfullhet, kontroll och glädje i arbetet.
Idag består Winningtemp av ett härligt och ambitiöst gäng om 100+ personer på kontoren i Göteborg, Stockholm och Oslo. Huvudkontoret är nyrenoverat och öppet, med en härlig atmosfär mitt i centrala Göteborg (med en stor takterass som utnyttjas under sommarens luncher och afterworks).

Vi Winningtempers kavlar alltid upp ärmarna och gör vårt allra bästa. Vi bryr oss om våra kollegors välmående och därför arbetar vi såklart löpande med vårt eget verktyg för att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi har haft en otrolig tillväxtfas de senaste åren, och vårt fokus under 2023 är att gå med lönsamhet. Vårt mål är att påverka minst 4 miljoner människor med vår produkt innan 2024!

Så vad handlar rollen om? 🌟

Rollen handlar dels om att säkerställa att våra kunder får den absolut bästa servicen,  älskar plattformen och använder dess fulla potential, dels om att leda vårt Customer Service team.
För att passa in i rollen behöver du vara en driven, innovativ och sympatisk person som brinner för att skapa den bästa kundupplevelsen. Du sporras av att vara del av en startup-miljö med höga ambitioner och transparens, samt att skapa resultat i en ledarroll, tillsammans med andra.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära: 

- Hjälpa våra kunder att använda Winningtemps fulla potential, med allt från onboarding av kunden till hur kunden på bästa sätt jobbar med sin data

- Arbeta som strategisk rådgivare och hitta det bästa tillvägagångsättet för den specifika kunden

- Bygga starka kundrelationer

- Ansvara för den dagliga driften av vårt Customer Service-team

- Jobba med att utveckla Customer Service-teamet för att skapa ett effektivt och engagerat team som levererar på topp

- Sätta upp en tydlig plan för teamets leverans och implementera strategier för att följa den

- Samarbeta med andra avdelningar för att förbättra kundupplevelsen

- Samla in kundernas feedback för förbättringspotential

Ditt team och närmsta chef 👨‍👩‍👧‍👦

Du kommer ingå i vårt Customer Experience-team som består av ett 30-tal personer fördelat på våra kontor i Norden, och vara en viktig del i att leda utvecklingen av Customer service och Customer success. Teamet jobbar nära varandra för att dela tips, framgångshistorier och hitta nya innovativa sätt att stötta kunderna, självklart med mycket skratt 😃 Det kommer även din närmsta chef att göra, samt ge dig såväl operativ som strategisk stöttning.
I teamet som du kommer leda arbetar supportmedarbetare, och medarbetare med specialistroller som säkerställer success för våra kunder. Det är ett härligt gäng med nära till skratt som vars knivskarpa produktkännedom är något som du kommer ha stor nytta av, varje dag.

Är du rätt person för tjänsten? 🥇

Att säkerställa hög kundnöjdhet hos Winningtemps kunder är ett otroligt viktigt arbete som kräver högt engagemang. Därför ser vi att du är en relationsskapare av rang och älskar mötet med kund, och får energi av det. Då du drivs av kundsamarbetet uppskattar du att vara en rådgivande och delaktig part för dina kunder. Du kan arbeta självständigt och vet hur du ska prioritera, och gillar att arbeta proaktivt. Du är kommunikativ och har en hög känsla för service, vilket gör att du förstår vikten av att jobba nära dina kunder och kollegor. 
Som ledare är du engagerande, delaktig och närvarande. Du älskar att engagera andra i uppdrag som ni tillsammans ska lösa, med dig i spetsen.

Vi ser att du har erfarenhet av en kundnära roll, kanske till och med som Senior Customer Success Manager? Du har oavsett arbetat med att leda ett team, eller rentav flera team, och tycker ledarskap är otroligt kul.
Det är starkt meriterande om du har arbetat i en liknande roll tidigare.

Det är meriterande om du:

- Har ledarerfarenhet, och drivs av ett engagerat ledarskap

- Arbetat för SaaS-bolag (Software as a Service) tidigare

- Arbetat i startup-miljö

What's in it for me? 💸

-
En rolig och utvecklande arbetsplats där du kommer få lära dig massor, både professionellt och på ett personligt plan

- Engagerade och dedikerade kollegor, och en närmsta chef, som inte bara skrattar tillsammans på jobbet, utan även gärna utanför på events, AWs, kickoff mm.

- Få vara med på resan framåt och innovationen i en scale up

- Kontor centralt mitt i stan, nära till stadspuls och kommunikationer

- 30 dagars semester, med förskottssemester

- Generöst friskvårdsbidrag

- Toppenbra pension- och försäkringserbjudande

Varför Winningtemp? 🚀

Det enkla svaret är meningsfullhet. Vad är mer meningsfullt än att skapa en plattform som främjar välmående för människor på arbetsplatser världen över? Hos oss erbjuds du möjligheten att kliva på ett tillväxttåg där du kommer få vara med och påverka från start. Du får möjligheten att vara med i ett bolag som har höga ambitioner med stora utvecklingsmöjligheter.

Vår rekryteringsprocess ser ut såhär:

Personlighetstester > > Intervju med HR > Intervju med rekryterande chef > Eventuell casepresentation > Referenser > Erbjudande > Avtalsskrivning.

Vi hanterar kandidater löpande så skicka in din ansökan tidigast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Winningtemp
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2023
  • Ansök senast: 22 december 2023

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024