Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

VILKA ÄR VI? 
Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Under mottot Active Life, Simplified. erbjuder bolaget produkter inom produktkategorierna Sport&Cargo Carriers (t.ex takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersport som transporteras med bil), Packs, Bags & Luggage (t.ex dator- och kameraväskor, vandringsryggsäckar, resväskor), RV Products (t.ex markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar) och Active with Kids (t.ex cykelkärror, barnvagnar, barncykelstolar). 
  
Thule Group har cirka 2 300 anställda vid 9 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 140 marknader och försäljningen under 2018 uppgick till 6,5 miljarder kronor.  
Läs mer på www.thulegroup.com  
 
VAD ERBJUDER VI? 
Har du ett naturligt intresse för kundservice och ett stort fokus på kundens upplevelse? Då kan vi erbjuda en utvecklande roll som Customer Service Manager på Thule Group! 
Här har du möjlighet att tillsammans med dina nio teammedlemmar utveckla avdelningen så att ni överträffar både organisationens och kundernas krav och förväntningar. Du är en synlig ledare som motiverar medarbetarna till att vara delaktiga i utvecklingen, där ni tydliggör processer, arbetssätt och skapar mervärde. 
Customer Service ingår i Supply Chain och avdelningen hanterar många frågor gällande planering, logistik och leveransprecisioner. Du har ytterligare fem kollegor med placering ute i Europa och ni rapporterar till Demand Planning & Customer Service Director, placerad i Hillerstorp. 
 
DETTA KAN DU 
Erfarenhet från tidigare kundtjänstroll känns som ett självklart önskemål, men vi tror att du även kan ha en bakgrund inom planering och logistik. Att du har ledarerfarenheten med dig är viktigt så att du kan fortsätta bygga en positiv kultur och laganda inom gruppen.   
Relevant utbildning inom företagsekonomi, marknadsföring, logistik eller motsvarande 
God kunskap om ERP-system är ett måste, liksom en bra MS Office-nivå  
Svenska och engelska flytande i tal och skrift 

 
DETTA ÄR DU 
Som person har du ett driv, du trivs i högt tempo och är prestigelös. Du är initiativtagande och driver förändringar genom och tillsammans med dina medarbetare. Struktur och ordning och reda är viktiga egenskaper för dig. Du är kommunikativ och skapar en tydlighet ut i organisationen, med målet att göra det lite bättre än vad det var igår. Resan är lika viktig som målet och det måste vara kul längs vägen.  
 
Inom Thule Group hittar du människor som har en passion för de produkter som tillverkas! Det är viktigt att dela samma värden. Alla har ett gemensamt ansvar för att upprätthålla den andan och bidra till den. 
 
Hoppas vi har väckt ditt intresse och att du hör av dig till oss! 
 
BRA INFO 
Placeringsort Hillerstorp 
Visa ditt intresse senast den 4 mars 2020, urval sker dock löpande 
Kontaktperson är Anette Beckman, 072 – 500 30 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thule Group HILLERSTORP
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Postadress

Borggatan 2
HILLERSTORP, 33573

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024