Customer Service Manager - KitchenTime

Arbetsbeskrivning

Fler och fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar vilket ställer höga krav på vår kundservice. Vi söker därför en chef till vår avdelning för Customer Experience & Service. Du kommer ansvara för att leda teamet och det kontinuerliga förbättringsarbetet.
Om rollen
I rollen ansvarar du för avdelningen i sin helhet, vilket innebär att den dagliga driften ska fungera men också att rekrytera till och utveckla vårt växande kundserviceteam som i dagsläget består av drygt 10 personer med varierande anställningsgrad. Ditt fokus i det dagliga är att hjälpa teamet hantera flödet av ärenden men du har samtidigt ett proaktivt förhållningssätt och letar ständigt efter förbättringsmöjligheter. Tillsammans med teamet analyserar du resultat och du är delaktig i att jobba med andra avdelningar och externa partners för att förbättra kundupplevelsen. Rollen innebär budgetansvar och du rapporterar direkt till VD.
Inom din roll ligger ansvaret för kundupplevelsen från slutfört köp till levererad vara vilket innebär ett nära samarbete med både vår logistikavdelning och andra avdelningar. Inom din avdelning ligger utöver hantering av inkommande kontakter från kunder även ansvaret för retur- och reklamationshantering liksom kommunikation och uppföljning av pågående transporter. Målet är många gånger att lösa problemet innan kunden ens behöver kontakta oss.
Rådgivning om de produkter vi säljer är en viktig del i vårt kunderbjudande och det blir ditt ansvar att utbilda och utveckla kunskapsnivån inom teamet.
Om dig
Du har en gedigen ledarskapserfarenhet där du haft personalansvar, antingen som chef eller som teamleader. Du har erfarenhet av HR-frågor och budgetansvar. Vidare har du som söker erfarenhet av ett kundservicerelaterat jobb sedan tidigare. God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. KitchenTimes verksamhet är transaktionsintensiv och därför ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av verksamheter med stora flöden. Meriterande är även om du har ett intresse för köksprodukter/inredningsprodukter.
Som person drivs du av att bygga team och du har en stark kommunikativ förmåga. Du är analytisk och du har en god förmåga att dra slutsatser och genomföra förbättringar i din verksamhet. Du är tekniskt orienterad och systemkunnig och har förmågan att se helhetsperspektivet.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidare.
På grund av semesterperioder är sista ansökningsdag först 14 augusti men observera att rekryteringen sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas redan innan dess.
Vid frågor om rekryteringen ber vi dig kontakta vd Joel Falck på 073-2485415.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Gedigen tidigare ledarskapserfarenhet och personalansvar
Erfarenhet av HR-frågor och budgetansvar
Erfarenhet av ett kundservicerelaterat jobb
God svenska och engelska i tal och skrift
God förståelse för tekniska system

Meriterande
Erfarenhet av verksamheter med stora flöden
Intresse för köksprodukter/inredningsprodukter

__
Om arbetsgivaren - KitchenTime
KitchenTime är köksredskapsbutiken på nätet där du hittar ett unikt sortiment för ditt kök med snabba och trygga leveranser.
Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns på 9 olika marknader i Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Andrén

Caroline Friestedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Besöksadress

Smedsgränd 5A
None

Postadress

Smedsgränd 5A
Uppsala, 75320

Liknande jobb


Affärsområdeschef Personbil till SVÅ

19 november 2024

19 november 2024

Regionchef

Regionchef

18 november 2024

18 november 2024