OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Lusini och Erwin Müller Group Scandinavia BA
LUSINI – med passion för dina gäster sedan 1987. Alla Erwin Müller Groups varumärken och bolag i Europa samlas nu under vårt nya namn, LUSINI. Med LUSINI skapar vi ett nytt hem för våra kända varumärken VEGA, JOBELINE, Pulsiva och Erwin M textil, som har tjänat restaurangbranschen i över trettio år. Hos oss hittar du glas, porslin, bestick, möbler, textil och arbetskläder för proffs. Vår filosofi bygger på att göra gastronomin enklare, vackrare och mer lönsam. Vår utveckling har varit snabb och vår framgång bygger på kompetens, effektivitet och kundnöjdhet. Vi finns i dag i 10 europeiska länder samt agenter i ytterligare 5-6 länder och är redan i kraft av detta störst på marknaden. Totalt är vi ca 650 medarbetare i hela Europa. Läs mer om oss https://www.vega-direct.com/se-se/
Lusini/VEGA tar nu ytterligare ett kliv på den skandinaviska marknaden och söker dig som vill ta ansvar för deras kundserviceprocesser.
Om tjänsten
I rollen som Customer Service Manager kommer du ha ett övergripande ansvar över kundserviceteamet, som för närvarande består av fem medarbetare. Ditt huvudsakliga fokus ligger på företagets affärs- och CRM-system (Microsoft Dynamics) där du ansvarar för försäljnings- och kundserviceprocesser för den skandinaviska verksamheten. Rutiner och arbetssätt utvecklas i ett europeiskt team, som du är medlem av. Ditt ansvar är att kommunicera och implementera förändringar och förbättringar i kundserviceteamet i Malmö. Detta innebär att du även kommer att jobba med statistik där du identifierar, implementerar och följer upp lämpliga åtgärder. I relation till CRM-systemet fungerar du som stöd gentemot företagets säljare, där det är din uppgift att säkerställa att systemen nyttjas på bästa möjliga sätt. Utöver detta innefattar tjänsten:
– Kontakt och samarbete med tyska koncernmodern, andra dotterbolag inom Erwin Müller Group gällande processer relaterat till kundservice och logistik
– Kontakt med skandinaviska PostNord samt deras dotterbolag i Tyskland
– Leda och stötta kundserviceteamet i det dagliga arbetet samt hjälpa till vid mer komplicerade kundärenden
– Utveckling av försäljningsrelaterade aktiviteter och processer för att nå tillväxtmål
– Koordinering av kampanjer i kundserviceteamets arbete, i samarbete med marknadsavdelningen
– Ansvar över NPS
Just nu driver Lusini/VEGA ett projekt för att öppna upp för B2C-försäljning. Tillsammans med företagsledningen och i nära dialog med moderbolaget i Tyskland kommer ni att utveckla rutiner och arbetssätt för att få B2C-försäljningen att fungera på bästa sätt
Om dig
För att vara framgångsrik i- rollen som Customer Service Manager tror vi att du har en bakgrund inom försäljning och service samt besitter god systemkompetens. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att leda personal. Utöver detta krävs:
– Du förstår tyska på en affärsmässig nivå
– Du är tekniskt orienterad och har erfarenhet av att arbeta med processer i system, gärna som Super User
– Du har erfarenhet av att arbeta i ett större affärs- och CRM-system, exempelvis Microsoft Dynamics AX, SAP eller likvärdigt
– Goda kunskaper i svenska
– Kunskaper i norska eller danska är meriterande
Som person är du nyfiken och har lätt för att se samband, hitta lösningar och förstå hur saker och ting hänger ihop. Du har ett tekniskt intresse samt lätt för att sätta dig in i och utveckla system för att anpassa dem till processer och rutiner. I ditt ledarskap är du ödmjuk, prestigelös och samarbetsvillig och tar ett stort ansvar över att utveckla, stötta och motivera dina medarbetare. Du trivs med att ta ett stort ansvar, är kvalitetsmedveten och letar ständigt efter förbättringar i såväl ditt som ditt teams arbete.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Malmö (möjlighet till home office någon dag i veckan)
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstider: mån-fre 8–17 (flextid)
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundservicechef, Customer Service Manager, kundtjänst, ERP-system, Microsoft Dynamics, tyska