OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LKAB Wassara levererar spjutspetsteknologi till komplexa borrprojekt världen över. Affärsidén är att erbjuda gruv- och anläggningsindustrin kompletta borrsystem för effektiv och miljövänlig borrning baserade på vår kärnkompetens inom vattendriven borrning. Vi bedriver ett långsiktigt marknads-arbete och har idag kunder i alla världsdelar. Vi vidareutvecklar vår teknik genom ett intensivt FoU-arbete och vi lanserar nya produkter och system som medför unika fördelar till våra kunder.
Om tjänsten
LKAB Wassara befinner sig i en tillväxtfas, det är därför viktigt att vi delar med oss av våra tankar, synsätt och erfarenheter genom ett inkluderande klimat där alla känner sig välkomna och bidrar. I kombination med ett tydligt uppdrag, stöttande chefer och kollegor så bidrar du till utvecklingen och att målen uppfylls. Vi behöver nu stärka Marknadsavdelningen med en roll att växa i. Vi söker en Customer Service Manager med stort teknikkunnande och intresse för digital marknadsföring och kommunikation. Rollen innebär i huvudsak att:
• Digitalt identifiera och bearbeta potentiella kunder i nämnda segment
• Digital marknadsföring i våra segment; Damm, Tunnel, Grundläggning och Gruva
• Löpande utvärdering av våra distributörer
• Offertgivning enligt prislista och direktiv samt kontinuerlig uppföljning. Vi arbetar i Monitor.
• I samråd med marknadsteamet planera och genomföra riktade digitala kampanjer
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har en teoretisk grundutbildning/Högskoleexamen från relevant program eller minst gymnasieexamen med eftergymnasial utbildning. Du för med dig en gedigen erfarenhet med minst 5 års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter från internationell koncern/verksamhet. Ett tekniskt intresse och teknisk förståelse är angelägna karaktärsdrag hos dig, tillika ett stabilt applikationskunnande och uppdaterad kunskap i digital marknadsföring samt initiativ att i egen regi identifiera behov av och driva digitala kampanjer. Rollen innefattar såväl individuellt arbete som samarbete med övriga marknadsteamet och hela företaget vilket kräver samverkan, noggrannhet samt analysförmåga.
För att trivas i rollen är egen drivkraft, engagemang och uthållighet över tid viktiga egenskaper. Det är en självklarhet att du delar våra värderingar Engagerad – Nytänkande – Ansvar. Då LKAB Wassara AB är internationellt verksamt kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Tyska alternativt ytterligare språk är meriterande, även nyfikenhet och social förmåga med förståelse för olika kulturer är viktiga kvaliteter. Tjänsten kräver B-körkort.
Vi erbjuder
LKAB Wassara erbjuder dig en spännande roll inom ett företag i teknikens framkant. Här finns möjligheten att vara med och skapa något nytt och se det hända. Du kan åtnjuta det mindre företagets mer flexibla och snabba sätt att arbeta och samtidigt ta del av den stora koncernens möjligheter. Vi kan erbjuda del i koncernens belöningssystem, förmåner som tandvård, friskvård och andra aktiviteter. LKAB Wassara är ett starkt varumärke med produkter i världsklass och vår borrteknik används inom många branscher så som gruvor, grundläggning, dammar och geoenergi.
Övrig information
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 2021-08-01, vänta inte med ansökan då urval sker löpande. För mer information om rollen, kontakta Marknadschef Johan Falkland (johan.falkland.wassara@lkab.com eller tfn: +46 70-288 23 55) och /eller VD Jarl Uggla (jarl.uggla@lkab.com eller tfn: +46 76-786 424 6).
Fackliga företrädare:
Ledarna Södra, Christer Olofsson ordf. +46 70 319 67 91 SACO Södra,
Annika Taavoniku ordf. +46 70 617 95 32 Unionen Södra,
Per-Ola Eriksson ordf. +46 70 561 80 76
Inför rekryteringsarbetet har LKAB Wassara tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
LKAB Wassara AB