OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här är jobbet för dig som lockas av att arbeta med kundservice, system och ledarskap i en fartfylld kombination – och med tandvården som kundgrupp!
Dentsply Sirona är det världsledande företaget inom dentalbranschen och har ett produktutbud som täcker i stort sett alla behandlingsområden inom tandvården. I den nordiska sälj- och marknadsorganisationen är vi totalt ca 90 medarbetare, varav mer än hälften är fältsäljare, spridda på de olika nordiska länderna och lokalkontoren i Stockholm (Skarpnäck), Mölndal, Oslo, Köpenhamn och Esbo.
I rollen som Customer Service Manager Nordic kommer du arbeta över gränserna i en stimulerande och utvecklande miljö där vi sätter kunden i fokus. Rollen innebär att arbeta med kundservicefrågor, system och ledarskap där du är den nyckelperson som driver och stöttar ditt team i det dagliga arbetet - och ibland också rycker in och tar ett mer operativt ansvar. Ingen dag är den andra lik och vi har roligt på jobbet samtidigt som vi gör nytta för de som behöver våra produkter. I teamet är vi 10 medarbetare med ansvar att stötta och utveckla rutiner samt ingå i olika projekt där Kundservice påverkas.
Till denna tjänst söker vi en person som lockas av just de huvudkomponenter som rollen erbjuder: kundservice, arbete i affärssystem och andra digitala system, detaljerad administration och ledarskap. I din bakgrund har du förstås erfarenhet av en hel del av detta – men inte nödvändigtvis allt! Vi har en unik möjlighet att stegvis introducera dig till rollen då vår nuvarande Customer Service Manager kommer vara kvar på företaget.
Vi söker dig som är stresstålig, gillar utmaningar, kan arbeta med många olika saker samtidigt, har vana av ERP system, är kunnig och intresserad av digitala system samt är fokuserad och noggrann. Vidare är det ett krav att uttrycka sig väl på både engelska och svenska i tal och skrift. Du är också en god lyssnare och team orienterad. Ett genuint engagemang för kunden i centrum är en självklarhet. Arbetsområdet är de fyra nordiska länderna, så begränsat resande förekommer.
Tjänsten är placerad på kontoret i Stockholm/Skarpnäck och rapporterar till General Manager Nordic.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Talent Acquisition Partner Viktoria Läbom på telefon 0725-376069.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval. Sista dag för ansökan är den 1 december 2020. Vi ser fram emot att höra från dig.