CUSTOMER SERVICE MANAGER NORRA EUROPA - SIGNODE - BURSERYD

Arbetsbeskrivning

Signode Sweden AB, tidigare Burseryds Bruk, grundades 1910 och företaget har ständigt präglats av såväl nytänkande som flexibilitet. I Burseryd tillverkar vi bandstålsprodukter inom produktområdena kabelband, industriband, varmförzinkande band och emballageband. Vår säljorganisation säljer och levererar systemlösningar för bandning, sträckfilmning och märkning av gods till industrin. Signode är ett globalt företag som tillverkar förpackningsmaterial som skyddar andra produkter under frakt och hantering. Totalt har vi mer än 80 fabriker och 7000 anställda över hela världen och är en division inom Crown Holdings som är vår moderkoncern. I Norra Europa har vi verksamhet på 7 orter. I Burseryd ligger den största verksamheten och flera centrala funktioner utgår härifrån.

Bli en del av Signode och förvandla din karriär. Du behöver trivas i förändring och vara en trygg ledare.

Välkommen till Signode - en världsledande pionjär inom förpackningslösningar som skyddar och säkrar produkter världen över under deras resa från fabrik till kund. Med mer än 80 fabriker och över 7000 anställda globalt är vår passion att leverera toppmodern teknik och kundtillfredsställelse i världsklass. Nu kan vi erbjuda en spännande roll på vår site i Burseryd.

Vi söker dig som vill agera motor, leda och coacha vårt kundtjänstteam i rollen som Customer Service Manager.

Din resa börjar här

Som Customer Service Manager kommer du att vara motorn i vårt kundtjänstteam och spela en central roll i att säkerställa en överlägsen kundupplevelse i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du kommer att vara hjärtat i vår organisation och rapportera direkt till Sales Director för Norra Europa. Tjänsten kommer innebära frekventa resor till de 7 platserna i de 4 länderna för att stödja, leda och samordna teamets aktiviteter.

Dina uppgifter

Ledarskap och utveckling: Inspirera och leda ditt team mot nya höjder, överträffa mål och implementera utbildningsprogram för att förbättra kompetensen.

Kundrelationer: Garantera förstklassig kundservice genom effektiv kommunikation och smidig hantering av kundproblem.

Optimering av processer: Identifikation och implementering av effektiva processer för att förbättra servicekvalitet och effektivitet.

Rapportering och uppföljning: Skapa, rapportera och följa upp nyckeltal.

Dina kvalifikationer

Erfarenhet och ledarskap: Tidigare erfarenhet av att leda och coacha kundtjänstteam är en nyckeltillgång.

Språkkunskaper: Utmärkta kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska.

Flexibilitet och multitasking: Förmåga att blomstra i en snabbt föränderlig miljö och hantera flera uppgifter samtidigt.

Kundfokus: Djup förståelse för kundtjänstprocesser och en strategi som sätter kunden i centrum.

Analytisk skicklighet: Förmåga att tolka data och driva innovativa förbättringar.

START: Efter överenskommelse
PLATS: Burseryd - vi ser gärna att du bort max 45 minuter bort. Förväntas att vara på plats i Burseryd 2-5 dagar i veckan.
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön

Läs mer om oss på vår hemsida www.signode.com

Ansökan: 📧

I denna rekrytering samarbetar Signode med FSK People. Ansvarig rekryterare är Kajsa Ohlsson & Ida Johansson.

För att söka tjänsten gå in på https://www.fskpeople.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: FSK Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2024
  • Ansök senast: 20 mars 2024

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024