OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Customer Service Manager för Sverige som kan driva digital utveckling, leda medarbetarna och det dagliga arbetet samt säkerställa att KPI:er uppnås.
Om rollen
Customer Service är en integrerad del av Nordic Operations, vars mål är "att bidra till SFS Nordics framgång genom att vara en professionell och integrerad tjänsteleverantör och partner till våra leverantörer, kunder och interna kollegor samt en bra plats att arbeta på!"
Customer Service i Sverige befinner sig i en spännande fas med mycket utveckling på gång! Flera nya supportsystem, inklusive ärendehantering, dokumenthantering, e-signering och Chatbot har implementerats under de senaste åren. Nästa fas är att fortsätta att utveckla våra medarbetare, vår service och vårt sätt att arbeta, med stöd av våra nya system.
Denna möjlighet är för dig som vill driva dessa initiativ och bygga morgondagens Customer Service!
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Leda det dagliga arbetet och säkerställa effektiva och högkvalitativa serviceprocesser och KPI-uppnåelse. Hantera och planera för de regelbundna topparna och dalarna i arbetsbelastning samtidigt som serviceleveransen upprätthålls.
• Rekrytera, coacha och långsiktigt utveckla teammedarbetarna.
• Genom förståelse för data och en kontinuerlig förbättringskultur – driva digital utveckling och processförbättring.
• Analysera och presentera teamets prestation vid månatliga, nordiska möten.
• Samarbeta med nära intressenter inom SFS på lokal och nordisk nivå.
• Medlem av Nordic Operations Team Lead Forum (NOT-forum)
För att lyckas i denna position behöver du:
• En akademisk examen inom ett lämpligt område (eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig).
• Ha utmärkta muntliga och skriftliga färdigheter i svenska och engelska.
• Vara en naturlig ledare och kunna entusiasmera människor.
• Vara resultatorienterad och tycka om att arbeta mot gemensamma mål.
• Brinna för att driva digitalisering och utveckla vårt sätt att arbeta.
• Ha ett kundorienterat synsätt och analysera och fatta beslut baserat på data.
• Samarbeta bra och kommunicera tydligt.
Vad vi erbjuder
I denna position kommer du att spela en viktig roll i att driva utveckling i en spännande och föränderlig del av organisationen. SFS Nordics erbjuder en god arbetsmiljö och en organisationskultur där vi litar på varandra, växer tillsammans och är positiva.
Teamet består av sex kollegor. Denna position rapporterar till Jacob Bergman (Head of Nordic Operations).
För att ansöka, skicka in din ansökan inklusive ett kort personligt brev och CV
Om du har några frågor om positionen, vänligen kontakta jacob.bergman@siemens.com.
Om du har några frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Senior Talent Acquisition Partner Kit Jensen kit.jensen@siemens.com
Om Siemens Financial Services (SFS)
SFS - Siemens finansieringsarm - tillhandahåller finansiella lösningar för företag till företag. En
unik kombination av finansiell expertis, riskhantering och branschkunskap möjliggör för SFS att
skapa skräddarsydda innovativa finansiella lösningar. Med dessa underlättar SFS tillväxt, skapar
värde, förbättrar konkurrenskraften och hjälper kunder att få tillgång till ny teknik. SFS stöttar
investeringar genom att erbjuda utrustningsfinansiering och leasing. Siemens Financial Services
har cirka 220 anställda i Norden med kontor i Stockholm, Umeå, Göteborg, Malmö, Helsingfors
och Oslo. www.siemens.com/finance.
#LI-KJ1 #LI-HYBRID
I denna rekrytering undanber vi oss alla samtal rörande annonsering och rekryteringsstöd.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature