OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och spela en central roll i att bygga upp något nytt hos ett innovativt och nytänkande optikbolag? Vill du använda din kompetens samt expertis för att bygga ett starkt team som levererar kundbemötande i världsklass? Ta då chansen och sök tjänsten som Customer Service Manager/Team Leader hos oss på Synsam!
Vi på Synsam Group har nyligen inlett en spännande resa där vi startat upp kundservice i egen regi i vårt helt nya produktions- och innovationscenter på Frösön i Östersund! Vår ambition är hög - att precis som i våra butiker runtom i Norden leverera den absolut bästa servicen på marknaden.
Customer Service Manager ansvarar för den dagliga verksamheten i kundservicen och har därmed en helt central roll när det kommer till att säkerställa att vi alltid levererar service i världsklass till våra kunder. I rollen ansvarar du för att kvalitetssäkra verksamheten, säkerställa att feedback från kunder, samarbetspartners och olika delar av organisationen dokumenteras och förvaltas internt. CS Managern identifierar kompetens- och rutinbrister samt säkrar dessa i nära samarbete med Head of Customer Service.
Som Customer Service Manager förväntas du även utveckla ett starkt presterande team - du följer upp dina medarbetarens prestationer och ser till att medarbetarna har de verktyg, den kompetens samt det engagemang som krävs för att leverera absolut högsta kvalitet. Du blir även en viktig ledare i organisationen i stort, och du förväntas i rollen bidra till en kultur av delaktighet och kompetens där alla i teamet har god kunskap i vad kundservice innebär för organisationen och dess kunder.
Om rollen
Några exempel på vad du kommer att göra i rollen som Customer Service Manager är att:
- Leda och fördela arbetet inom teamet
- Besvara frågor, coacha och engagera dina medarbetare samt följa upp resultat
- Vara kontaktpunkt mot Head of Customer Service
- Säkerställer att metoder och arbetssätt är fullt implementerade och efterlevs
- Säkra att alla rutiner dokumenteras och hålls uppdaterade
- Sträva mot att säkerställa högsta kvalitet och löpande arbeta med att identifiera möjligheter till utveckling och förbättring av verksamheten
- Bidra till en kultur som uppmuntrar Affärsmannaskap, delaktighet och nytänkande samt att kunden alltid sätts i första rummet
Erfarenhet
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dig som person, men för att lyckas i rollen tror vi att du har:
- Minst 5 års erfarenhet av att leda framgångsrika team med personalansvar
- Erfarenhet av arbete med kundservice eller callcenter
- Dokumenterat starka resultat när det kommer till att bygga och utveckla team
Profil
Vi tror att du som är service minded, positiv, ansvarstagande med ett starkt kvalitetstänk och är nyfiken på att ständigt lära dig nytt kommer lyckas bra i den här rollen! Har du samtidigt ett lösningsorienterat synsätt och gillar att angripa problem kommer du ha goda förutsättningar, samtidigt som du kommer komma långt med god struktur och noggrannhet. Eftersom detta är en Team leader-roll söker vi också dig som trivs med att samarbeta och är duktig på att hitta lösningar tillsammans med andra, samt har lätt för att både ge och ta feedback.
Som en del av Synsams kundserviceorganisation representerar du Synsam och blir en naturlig ambassadör för vilka vi är som företag. För att lyckas i rollen ser vi det därför som naturligt att du lever enligt Synsam Groups värderingar - för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Om tjänsten
- Rollens placering är i vårt helt nya produktions- och innovationscenter på Frösön i Östersund
- Rollen rapporterar till Head of Customer Service
- Rollen är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse
- Ansökan sker endast elektroniskt genom länken nedan. Urval sker löpande och det innebär att rollen kan tillsättas på kort varsel. Vänta därför inte med din ansökan, utan sök redan idag!
Om Synsam
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5 miljarder kr (rullande 12 månader till september 2022) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Recycling Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev nyligen utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards.
www.synsamgroup.com