Customer Service Manager till DFDS Seaways AB

Customer Service Manager till DFDS Seaways AB

Arbetsbeskrivning

DFDS Seaways AB söker nu en Customer Service Manager. Här får du möjlighet att leda ett härligt team i en dynamisk miljö där medarbetare och kund alltid är i fokus. Är du en naturlig ledare som delar vår passion för transport/logistik, så kan detta vara rätt jobb för dig!
DFDS-koncernen är Nordeuropas största integrerade skepps- och logistikföretag, där DFDS Seaways driver ett nätverk av 30 linjer med 55 frakt- och passagerarfartyg. Från Göteborg har vi varje vecka ett antal avgångar till Immingham, Gent, Zeebrugge och Brevik. DFDS har levererat logistiklösningar till kunder i över 150 år och idag är DFDS Seaways ett av åtta svenska bolag i koncernen.
Om rollen
I rollen som Customer Service Manager är du övergripande ansvarig för vår Customer Service-avdelning på vårt kontor i Göteborg. Du leder ett team på 18 medarbetare som arbetar operativt gentemot våra kunder och leverantörer. Du har ett nära samarbete med Supervisors på avdelningen och du har daglig kontakt med vår försäljningsavdelning och övriga inom operations.
Huvudsakliga ansvarsområden:
Leda och fördela arbetet på avdelningen samt säkerställa rätt bemanning
Coacha och utveckla medarbetare
Kommunicera med kunder, leverantörer och personal för att säkerställa att kundåtaganden uppfylls
Koordinera platsallokering på fartyg
Operativ kommunikation med andra agenturer
Avvikelserapportering och uppföljning

Du rapporterar till Operations Director, Per Nordvang och du har ett tätt samarbete med företagets övriga avdelningar och stödfunktioner.
Din profil
För att lyckas i rollen som Customer Service Manager, så bör du ha en bakgrund inom logistik och transport samt några års erfarenhet av personalansvar. Som ledare har du ett stort engagemang och du drivs av att effektivt leda, coacha och motivera ditt team för att tillsammans nå gemensamma mål och goda resultat.
För att trivas i tjänsten behöver du vara en kommersiell lagspelare som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö, där du är lyhörd för kundens önskemål och är bra på att hitta den bästa lösningen för alla parter. Vidare är du en god kommunikatör med hög kompetens när det kommer till att strukturera, planera och prioritera din verksamhet. Som person är du lyhörd, prestigelös och resultatinriktad.
Flytande svenska samt engelska, både i tal och i skrift, är ett krav för tjänsten.
Vi erbjuder
Du erbjuds ett varierande och utvecklande arbete i ett offensivt och snabbrörligt företag. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla och för rätt kandidat erbjuder DFDS stora karriärmöjligheter inom koncernen med möjlighet att växa både som person och i din profession.
Vi är ett företag som präglas av stort engagemang, kunskap, laganda och god arbetsmiljö. Vårt kontor ligger i en modern kontorsbyggnad på Sydatlanten i Göteborg.
Ansökan
Om du vill bli en del av vårt team skickar du in din ansökan så snart som möjligt men senast den 23 oktober då urval och intervjuer hålls löpande.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Operations Director, Per Nordvang, pnor@dfds.com eller 031-650 955
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFDS Seaways AB Gräddö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Postadress

Västra Kapellskär 8
Gräddö, 76015

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024