Customer Service Manager till Fibio!

Customer Service Manager till Fibio!

Arbetsbeskrivning

Fibio, en spännande grön mobiloperatör i stark tillväxt, expanderar och öppnar nu ett nytt kontor i Malmö! Vi letar efter dig med tidigare ledarerfarenhet eller erfarenhet inom branschen som vill vara med och bygga upp deras nya Customer Service-team. Hos Fibio får du möjlighet att skapa din egen framtid och utnyttja din kreativitet för att ta dem till nya höjder. Oavsett om du är junior eller senior, ta chansen idag och skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Om Fibio

Fibio är ett framväxande företag i en spännande tillväxtfas. Med sina etablerade kontor i Helsingborg är de nu redo att expandera och öppna ett nytt, modernt kontor i Malmö. Som Customer Service Manager kommer du att spela en central roll i att ta företaget till nästa nivå och stärka deras position på marknaden.
Fibio är en virtuell mobiloperatör med en tydlig miljöprofil. Genom strategiska partnerskap med snabbväxande företag som fokuserar på cirkulära modeller och en hållbar framtid, tar Fibio aktivt ställning och skapar en grön operatörsidentitet. Genom att ansluta dig till Fibio blir du en del av ett företag som drivs av visionen om en mer hållbar värld.

Om rollen

Som Customer Service Manager kommer du att ansvara för att bygga upp och leda hela kundcenterteamet från grunden. Tillsammans med HR-ansvarig kommer du att rekrytera, utveckla och motivera en grupp engagerade medarbetare. Din roll innebär att skapa en positiv arbetskultur där varje individ trivs och har möjlighet att växa och nå sin fulla potential. Du kommer att få frihet att påverka och forma företagets framtid genom att skapa en miljö där innovation och utveckling blomstrar.

Fibio sätter kundens behov i fokus och prioriterar en mjuk och professionell approach. Som Customer Service Manager ansvarar du för att utveckla rutiner och system som säkerställer att kunderna får bästa möjliga support. Ditt arbete sträcker sig bortom skrivbordet då du aktivt coachar och stöttar dina medarbetare i deras utveckling. Du blir också en viktig resurs i hanteringen av kundärenden och är den som tar luren när situationen kräver det. Fibio tror på närvaro och personlig utveckling och du blir nyckelpersonen som främjar detta inom ditt team.
På Fibio råder en stark och positiv företagskultur där samarbete och trivsel är avgörande. De är övertygade om att genom att ha roligt tillsammans och trivas på jobbet når de sina högt uppsatta mål. Som Customer Service Manager blir du en viktig del av detta kulturbyggande och spelar en central roll i att skapa en inspirerande arbetsmiljö.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:
- Bygga upp och leda kundcenterteamet från grunden
- Rekrytera, utveckla och motivera engagerade medarbetare tillsammans med HR-ansvarige
- Skapa en positiv arbetskultur där varje individ kan trivas och utvecklas
- Utveckla rutiner och system för att säkerställa bästa möjliga kundsupport
- Aktivt coacha och stötta medarbetare i deras utveckling och förbättring
- Delta i att forma företagets framtid genom att påverka och utveckla arbetsmiljön

VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område, exempelvis inom callcenter, kundtjänst eller inom försäljning
- Erfarenhet / kunskap av ledarskap
- Talar och skriver obehindrat på Svenska
- Talar och skriver obehindrat på Engelska

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med ledarskap, exempelvis som Team manager
- Relevant eftergymnasial utbildning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Fibio här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2023
  • Ansök senast: 27 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024

19 november 2024

18 november 2024