Customer Service Manager till ICANIWILL

Arbetsbeskrivning

Inspireras du av att arbeta i en kundnära roll på ett av marknadens mest populära varumärken? Brinner du för service och trivs i en ledande position över ett team? ICANIWILL rekryterar nu en ambitiös och lyhörd Customer Service Manager. Hos ICANIWILL tror vi på att man behöver våga satsa för att kunna sina livsmål - oavsett vad dessa kan vara!

I rollen som Customer Service Manager leder och driver du ett team om 4-5 medarbetare inom kundtjänst. I ditt uppdrag ansvarar du för att skapa ännu nöjdare kunder genom att bland annat driva förbättringsprojekt kring de arbetssätt som omger kundtjänst och CX. Du kommer även att ha ansvar över bemanningsplanering och anpassa utifrån säsongs- och marknadstoppar. Det är av stor vikt att det finns ett väl fungerande samarbete med övriga avdelningar där ditt engagemang och höga energi är viktiga pusselbitar.

Ansvarsområden som Customer Service Manager:

- Leda team om 4-5 personer

- Daglig KPI-rapportering till ledning

- Hands-on i kundärenden vid behov

- Sätta och följa upp mål, både på individ och gruppnivå

- Bemanningsplanering

- Bygga feedback-loop från kund till relevant avdelning internt för analys

- Ansvara för FAQ på hemsidan

- Identifiera och driva löpande förbättringsprojekt med målet att skapa en effektivare kundservice och en ännu bättre kundupplevelse

Vi söker dig!
Som Customer Service Manager söker vi dig som är modig, resultatinriktad och lyhörd. Du förstår vikten av att arbeta med att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat genom engagemang, arbetsglädje och samarbete. Du har ett coachande tillvägagångssätt och du räds inte för att själv arbeta operativt. Du arbetar affärsdrivet mot uppsatta mål, samtidigt som du uppskattar att arbeta i den operativa vardagen.

Du har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete där du haft en ledande roll som chef eller teamleader. Du har en god förståelse för ärendehantering från en bransch med e-handel och det är en stor fördel om du tidigare har arbetat inom mode eller retail. Du tycker om att arbeta analytiskt för att få bättre kundinsikter och är en van användare av Excel. I ditt ledarskap drivs du av att skapa de bästa förutsättningarna för att ditt team ska lyckas i sitt arbete. Du är en god kommunikatör och skicklig på att kunna formulera dina tankar till konkreta handlingar. Slutligen är du innovativ och flexibel, du vågar att prova nytt om förutsättningar finns.

Vad erbjuder ICIW dig?
I rollen får du ett stort ansvar och möjlighet att utveckla både företaget, dig själv och kundtjänstfunktionen på ett ledande och expansivt bolag inom e-commerce. Hos ICIW blir du en del av ett snabbväxande och energiskt team och utgår från deras kontor i Vasastan där du har drygt 40 kollegor på olika avdelningar. Under Q1 2024 flyttar ICIW till helt nya attraktiva lokaler på Torsplan med bland annat gym i huset och en egen takterrass. Du erbjuds även fina villkor och en arbetsgivare som jobbar med en aktiv personalkultur. Join us!

Om ICANIWILL
De senaste åren har ICANIWILL inte bara växt som företag och varumärke, vi har även lyckats inspirera och motivera tusentals människor runt om i världen att våga satsa och kämpa för sina livsmål.

Vi vill att våra kläder, vårt varumärke och vårt mantra ska hjälpa dig inse att du har allt du behöver för att uppnå dina mål och drömmar inom dig. Oavsett om det är inom träning, hälsa eller arbete, Du kan göra det. Du kommer nå ditt mål! Idag är vi dryga 40 personer som arbetar heltid med att utveckla och förfina våra produkter och vår service. Vi hoppas att den familjekänslan vi försöker skapa i företaget, där vi stöttar varandra och våra kunder under deras resa, skall genomsyra det vi gör och vi hoppas att just Du vill vara en del av ICANIWILL-Familjen.

Vad väntar du på - skicka in din ansökan idag!
I rekryteringen av Customer Service Manager samarbetar ICANIWILL med Newr. Urval för tjänsten sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Casper von Sviers på casper.vonsivers@newr.se eller Vendela Ejdenwik på vendela.ejdenwik@newr.se.

Vi ser fram emot att få höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Newr
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 november 2023
  • Ansök senast: 15 maj 2024

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024