OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Annonstext
Svenska Grindmatriser AB (SGA) är ett framgångsrikt och växande företag som i nära samarbete med våra kunder designar, utvecklar och tillverkar elektronikkomponenter i form av kundspecifika integrerade kretsar. Vi grundades redan 1985 och har idag mer än 15 medarbetare med lokaler på Brigadgatan nära Linköpings citykärna. Våra kunder finns i en mängd olika branscher då behovet av komponenter för industrielektronik spänner brett. Produkter från oss återfinns tex i komplexa industriutrustningar och i elektronik för grundläggande samhällsinfrastruktur. Vi levererar miljontals enheter per år till kunder som vi har långsiktiga relationer med. SGA ägs sedan ett år tillbaka av Storskogen, en mycket långsiktig ägare. Läs mer om oss på www.sga.se
Vi expanderar nu vår verksamhet och söker därför en teknikintresserad Customer Service manager!
Som Customer Service Manager hos oss kommer du att ansvara för viktiga delar av vår säljprocess, från prognoshantering hela vägen till kunduppföljning. Orderhantering, produktionsallokering samt kunddokumentation ingår också, och efter hand kan uppföljning av leveranser och merförsäljning komma att ingå. Vi söker en kollega som kan ta sig an den här rollen men som också känner sig motiverad av utvecklingsmöjligheter och utökade arbetsuppgifter. Våra kunder är ofta stora industriföretag som finns inom alla olika branscher där kundspecifika integrerade kretsar används såväl i Sverige som utomlands. Vi levererar nyckelkomponenter som designas in i kundernas produkter och som har livscykler på flera år. Säljarbetet sker i nära samverkan med vår utvecklingsavdelning och säljcyklerna är ofta långa. Våra produkter designas specifikt för kundens behov och levereras sedan under många år. I den här rollen arbetar du nära vår Sales Director, vår COO och VD, samt har omfattande kontakter med befintliga kunder.
Vi söker dig med relevant utbildning som har haft en liknande roll tidigare och som ser chansen att få arbeta med avancerade elektronikprodukter som en spännande utvecklingsmöjlighet. Rollen kräver självklart god social kompetens, uthållighet och ett intresse för elektronik och högteknologi. Du kommer att arbeta tillsammans med genuint engagerade medarbetare i ett företag med mycket familjär stämning. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, handlingskraftig och engagerad. Tjänsten kräver mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta med unika produkter och kunder över hela världen, i ett framgångsrikt och växande företag!
Mer information
För mer information ring Jan Schröder (jan.schroder@asb-executive.se), 0706-181161.
Ansök senast den 2022-05-15.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980