Customer Service Manager/Kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig

Är du en visionär ledare som driver utveckling och skapar ditt nätverk efter behov? Då kan rollen som kundservicechef hos oss vara rollen för dig.

Du som har ett genuint intresse och dokumenterad erfarenhet av arbete med kundservice och förändringsledning kan få möjligheten att ansvara för att leda utvecklingsresan av kundservicefunktionen hos oss på Frigoscandia. Vi förväntar oss mycket eget initiativ, nytänkande och förmågan att driva förändringar. Vi lägger stor vikt vid att du har en grundläggande förståelse för kundservice och/eller logistiken och ett tydligt affärsmannaskap.

Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg och där kommer även vår huvudsakliga kundservicefunktion och dess personal att finnas. I tjänsten ingår personalansvar för den centrala kundserviceavdelningen och övergripande funktionsansvar för hela kundserviceprocessen på Frigoscandia i Norden. Det kan också ingå samarbeten för lastmaterielservice och system för det.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder möjligheten till personlig utveckling på Frigoscandia AB. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer och är i en förändringsfas vilket innebär att det finns möjlighet till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter.

Som anställd hos Frigoscandia erbjuder vi dig en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell.

Ansök redan idag!

Tillträde: så snart det är möjligt.

Låter detta intressant? – Skicka in din intresseanmälan redan idag i form av CV och ett personligt senast den 15/6. Vi utvärderar ansökningar löpande och kan anställa tidigare om vi hittar rätt kandidat.

Har du fler frågor innan du ansöker? – Kontakta någon av våra medarbetare på HR, annecharlotte.billing@frigoscandia.com eller aleksandar.zeljic@frigoscandia.com
Vi ser att du har dessa kunskaper och förmågor med dig i bagaget:

- Grundläggande relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
- Erfarenhet från arbete i logistikbranschen, gärna inom livsmedel alternativt tung kundserviceerfarenhet
- Dokumenterat goda ledaregenskaper för större team
- God systemkunskap generellt för olika typer av logistiksystem
- Vana att kravställa datasystem och specifikt ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att leda i projektform
- Nytänkande när det gäller process och organisation
- Mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, muntligen och skriftligen
- Du behöver också kunna identifiera dig med företagets värderingar som är att ta ansvar, spela för laget och att vilja mer


Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frigoscandia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024