Customer Service medarbetare

Customer Service medarbetare

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker vår nästa stjärna inom customer service som vill driva, ta ansvar och utveckla vår kundservice. Du kommer få en nyckelroll med många kontaktytor internt och extern med allt från distributörer i våra länder till kontakt med våra leverantörer. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Markaryd, i rollen rapporterar du till Logistikchefen för Ekamant.

Om verksamheten
Erfarenhet är den bästa innovatören. Med över 90 år i branschen är Ekamant en av de mest erfarna tillverkarna av flexibla slipmaterial i världen samt en av de mest innovativa inom sitt område.

Ekamant ligger i Markaryd, djupt i hjärtat av den svenska skogen i Småland, där vårt företag grundades 1928. Kunskapen om flexibla slipmaterial som vi samlat på oss genom åren har gått i arv från generation till generation. Vi diskuterar ständigt nya idéer för att förbättra vår teknik. På jobbet försöker vi, testar, misslyckas – och så småningom lyckas vi. Men målet är alltid detsamma: hur vi hittar sätt att göra våra produkter ännu bättre och mer effektiva för att stödja våra kunders utveckling.

Vår kombination av tradition och högteknologi är unik och den har inspirerat oss att tänka utanför ramarna och använda slipmaterial på ett innovativt sätt – till nytta för både nuvarande och framtida generationer.

Mer om tjänsten
På Ekamant erbjuds du en spännande roll inom customer service där du kommer vara spindeln i nätet med många kontakter intern och globalt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
- Kundkontakt och orderadministration
- Leveranser samt optimering av sändningar
- Fakturering och uppföljning
- Bokning av transporter och hantering av tulldokument
- Uppdatering och underhåll av kundregister
- Delaktig i projekt

Din profil
Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en internationell miljö alternativt har en relevant utbildning. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift.

Som person är du noggrann, prestigelös samt har du lätt för att samarbeta och vill bidra till företagets framgång. I din roll har du frihet under ansvar och ges möjlighet att ta initiativ och arbetssätt. Du tar ansvar, har förmåga att prioritera och strukturera arbetet samt kommer ha många kontaktytor i och utanför organisationen.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024