OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fler varumärken, fler produkter, fler leverantörer och fler marknader med många nya kunder ökar ständigt komplexiteten. Nu söker Vitamin Well efter driven och erfaren customer service medarbetare för sina export marknader, med placering på Vitamin Wells huvudkontor på Kungsholmen i centrala Stockholm med rapportering till Customer Service Manager.Detta är en tjänst inom Supply Chain teamet.
Ansvarsområden
Ansvarar för orderhantering, fakturering och administration av orders till länderna utanför Sverige. Rollen har ett brett ansvarsområde och arbetsuppgifter varierar och inkluderar supportera våra distributörer med att lösa problem, informera om status på orders och ge den bästa servicen som möjligt.
Arbetsuppgifter:
Orderläggning exportorders för alla varumärken till ett ca 50 kunder Europa och övriga världen, samt uppdatera orders.
Fakturering och kreditering för export orders
Koordinering av eventuell kassering på grund av kvalitetsproblem el försvunnet gods
Stänga öppna orders veckovis / månadsvis
Ta hand om dokument (Proforma, packlista, EUR1, COO, VGM, LOT koder, CMR)
Ordna stämpling från Handelskammaren samt skicka med DHL till partner
Hålla koll på produktionsschema samt tiden för upphämtning av produkter
Kontakt med produktionsanläggningar för att koordinera upphämtningar
Lagerstatus/orderplanering och följa bäst före datum.
Underhålla alla länders bäst före datum krav per produkt
Support mellan distributionspartner, KAM och lager ( dokumenthantering, bokningar)
Felsökning av orders (tex batch hantering)
Avstämningar med Försäljnings export koordinator gällande orders, återkoppling från distributör, etc
Farligt gods hantering
Kompetens och bakgrund
Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av liknande uppgifter inom FMCG. Erfarenhet av kundtjänstarbete är ett krav.
- Flerårig erfarenhet av en liknande roll
- Relevant utbildning
- Erfarenhet ifrån internationell grossistverksamhet
- En god förståelse för lagerverksamhet och internationella transporter
- Kunna planera och prioritera på ett effektivt sätt för att möta deadlines
- Kunna arbeta under tidspress
- Visa initiativ, vara självgående och lösningsorienterad
- Kunna hantera en flexibel och dynamiskt arbetsmiljö som löpande är under stor förändring
- Flytande i Svenska och Engelska
- Erfarenhet av Microsoft AX Dynamics är meriterande dock inte krav
Vill du vara med på en spännande resa? Vitamin Well erbjuder en tillväxtfokuserad och snabbt föränderlig arbetsmiljö med goda möjligheter att utvecklas inom sin kompetens samtidigt som man har en hög exponering mot bolagets alla funktioner samt externa samarbetspartners.
Supply Chain teamet ansvarar för bolagets varuflöden, från producerande enhet till våra kunder och följande funktioner finns inom teamet; Inköp, Demand Planning, Supply Planning, Inventory/Lager, Customer Service. Teamet består i totalt av ca. 20 medarbetare.
Tillträde, omfattning och anställning: Tjänsten är på heltid, kontorstider, med start omgående. I den här rekryteringen samarbetar Vitamin Well med oss på Hero, alltså tar vi alla frågor och funderingar kring tjänsten och rekryteringsprocessen.
Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av
rekryteringsansvarig Olivia Bergström på olivia.bergstrom@hero.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445