Customer Service medarbetare till Conaxess Trade

Customer Service medarbetare till Conaxess Trade

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vi söker nu efter en Customer Service medarbetare till Conaxess Trade, som är ett innovativt och snabbväxande företag i Sundbyberg. Här blir du en del av ett härligt och ambitiöst gäng på ett företag med familjär stämning och högt i tak – där alla gör det lilla extra för att bidra till företagets framgångar såväl som kontorets positiva stämning.

Conaxess Trade arbetar både med välkända och etablerade varumärken samt lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Conaxess Trade verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, fackhandel och foodservice.

Om rollen som Customer Service medarbetare

Företaget söker en serviceinriktad och kundfokuserad stjärna för att förstärka sitt Customer Service-team. Avdelningen är en mycket viktig funktion för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse och för att representera företaget utåt. I rollen kommer du att ansvara för frågor gällande kundorder, reklamationer, leveranser och priser. Du kommer att analysera problem och på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt hantera och åtgärda kundernas ärenden via telefon och mail. Rollen är en del av ett ambitiöst och energifyllt Supply-team och du rapporterar till Supply Chain Manager. Då företaget är i en tillväxtfas bör du tycka om att arbeta i en föränderlig miljö med snabba beslutsvägar och stundtals högt tempo.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du bland annat att ha följande arbetsuppgifter:

• Kundorderhantering
• Daglig kontakt med kunder och 3PL-lager
• Fakturering
• Kundreturer och -reklamationer
• Uppdatering av pris- och kundavtal
• Driva och delta i projekt/ständigt förbättringsarbete

Erfarenhet

För detta uppdrag ser vi gärna att du har:

• Minst tre- fem års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter inom kundservice och orderhantering
• Erfarenhet av FMCG
• God systemvana och erfarenhet av att arbeta i ERP-system
• Goda kunskaper i Excel
• Flytande kunskaper i svenska och engelska

Meriterande:

• Arbetat i affärssystemet Microsoft Dynamics Ax
• Erfarenhet av Supply Chain och läkemedel/skönhetsbranschen

Personligt

För detta uppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du tycker om att arbeta i en roll där kunden är i fokus och där förändringar och förbättringar är en del av arbetsvardagen. Du är analytisk, strukturerad och handlingskraftig och har en god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du en duktig och lösningsorienterad administratör med mycket goda kommunikativa egenskaper. Du drivs av att leverera förstklassig service och överträffa kundens förväntningar och trivs i en miljö där du får söka och finna svar på kundens frågor. Självklart är du en glad och positiv person som vill bidra till en härlig stämning bland kollegorna på kontoret.

Omfattning & placering

Rekrytering: Direktrekrytering.
Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Placering: Conaxess Trades huvudkontor i centrala Sundbyberg.
Arbetstider: 8-17 med möjlighet till flex och att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.

Läs mer om Conaxess Trade här: https://www.conaxesstrade.se.

Låter det spännande och något som skulle kunna passa dig? Skicka in din ansökan redan i dag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2024
  • Ansök senast: 14 november 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024