Customer Service-medarbetare till internationellt företag

Customer Service-medarbetare till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll med varierade uppgifter där du får ta eget ansvar och uppmuntras till att komma med egna idéer och initiativ för att utveckla verksamheten? Har du dessutom god förståelse för orderprocessen och är redo att ta nästa steg i karriären? Då ska du läsa vidare. Vi arbetar med löpande urval - sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Chemetall är ett internationellt företag som sköter logistisk av kemiska ämnen och du kommer få sitta i deras ljusa och fräscha kontor precis vid älven i Hisings-Backa. Som en av de ledande globala aktörerna är vår kund experter på ytbehandling i alla dess aspekter. Kvalitetsprodukter och tjänster är en förutsättning för deras framgångsrika verksamhet men på Chemetall vet dem att det krävs mer än så för att vara deras kunders första val på en global marknad. Kemisk behandling av metallytor är vår kunds kärnkompetens! Som inget annat företag fokuserar dem deras världsomspännande verksamhet på utveckling och implementering av skräddarsydd teknologi och systemlösningar för ytbehandling.

Du erbjuds


* En arbetsplats med god sammanhållning
* En central roll i verksamheten där egna inititaitv och personlig utveckling uppmuntras
* Möjlighet att varva arbete hemifrån och på kontoret
* Arbete i en internationell organisation med spännande kontaktytor


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som Customer Service-medarbetare kommer du vara en nyckelspelare och central punkt för kommunikation och kontakt för såväl säljteam som både externa och interna intressenter. Ditt främsta fokus kommer vara att interna processer och krav uppnås kopplat till orderprocessen och att utveckla Customer Service-avdelningen och dess processer samt tillvägagångssätt för att uppnå en effektiv och försklassig process för kunderna.

Hos vår kund agerar alla som ett team och stöttar upp varandra för att nå framgång och bra samarbeten internt i verksamheten och externt gentemot kunderna. Du kommer även vid behov sötta upp i den operativa orderhanteringen och vara behjälplig vid sjukdom eller semester.

I rollen kommer dina ansvarsområden innebära:


* Framtagande av statistiska data för kunder och säljteam
* I samarbete med både säljteam och säljchef ta fram och underhålla prislistor i SAP och Excel
* Underhålla kundbasdata i SAP
* Initiera, delta och i vissa fall driva förbättringsprojekt på Customer Service-avdelningen
* Utvärdera ordrar, kontrollera lagertillgänglighet och se över leveranstider


VI SÖKER DIG SOM
- Har god förståelse för orderprocessen genom arbete som exempelvis orderadministratör
- Har goda kunskaper i Excel
- Är obehindrad i svenska och engelska, både tal och skrift

Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av SAP sedan innan.

Som person är du:


* Kommunikativ
* Initiativtagande
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Senast i början på maj månad
* Omfattning: Heltid / 37,5 timmars veckor
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Hisings Backa


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Chemetall are a leading player in surface treatment technologies, Chemetall offers the advantages of a midsize company with low hierarchy structures while at the same time being able to provide opportunities to work cross-border in an international environment. Here at Chemetall we have high expectations of our employees but in return our employees can expect competitive compensation, personal development programs and the chance of a rewarding career.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2022
  • Ansök senast: 19 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024