Customer Service medarbetare till MSC Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Customer Service medarbetere till MSC Sweden AB i Göteborg

Om MSC Sweden AB
MSC Mediterranean Shipping Company S.A of Geneva, Switzerland is a privatley owned shipping line, founded in 1970, which has rapidly grown from a small conventional ship operator to become one of the leading global shipping lines of the world. During recent years MSC’s maritime fleet has expanded substantially to consolidate its position as the 2nd largest carrier in respect of container slot capacity and of the number of container vessels operated. The MSC Scandinavia Holding region consists of 16 countries with offices in Denmark, Norway, Sweden, Finland, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Poland, Bosnia, Croatia, Slovenia, Russia, Belarus, Kazakhstan and Uzbekistan. The regional Head office is based in Copenhagen.

Om tjänsten
Customer Service tjänsten innebär att dagligen hantera kunders bokningar av gods, svara på kunders frågor och önskemål samt lösa eventuella problem som kan uppstå längs vägen.

Arbetet är operativt/administrativt och sker genom telefon och mailkontakt med såväl kunder samt leverantörer samtidigt som personen arbetar i företagets egna affärssystem.

Tjänsten innebär att vara en del i ett team där servicefokus och kundens upplevelse är det absolut viktigaste.

Tjänsten är en behovsanställning på 12 månader och omfattar en heltid.

Meriterande för denna tjänst är:
- Arbetslivserfarenhet/akademisk bakgrund inom logistik/administration
- Goda datakunskaper

Om dig
Du som söker tjänsten har gärna läst en studieförberedande utbildning på gymnasiet och/eller någon form av eftergymnasial utbildning inom logistik. Du beskrivs som en proaktiv, flexibel, service-minded, problemlösande och handlingskraftig person samtidigt som du är lyhörd och ödmjuk för dina kollegors åsikter och upplevelser. Du har även mycket goda kunskaper i engelska.

Du lär dig snabbt av dina misstag och är inte rädd att ta egna initiativ. I en stressig situation är du lugnet i stormen och fokuserar på uppgiften.

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta Daniel Hemberg på Daniel@bahusia.se

Om oss
Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.
Läs mer om oss på www.bahusia.se

Vill du arbeta som Customer Service på MSC Sweden AB? Tveka då inte att ansöka tjänsten!

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Caroline Johansson

Ada Kapetanovic

Håkan Karlsson

Caroline Johansson
(+46) 0522-44 02 46
Lena Andersson
(+46) 0522-44 02 48
Håkan Karlsson
(+46) (0)522-44 02 43
Daniel Hemberg
(+46) (0)31-762 53 51
Caroline Johansson
(+46) (0)522-44 02 46
Johan Patriksson
(+46) 522-440242
Tobias Ågren
(+46) 522-440245

Sammanfattning

Besöksadress

Gustaf Mattssons väg 2
None

Postadress

Bror Nilssons gata 16
Göteborg, 41755

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024