OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Customer Service-medarbetare hos oss..
..blir du en del av oss på Pharmaxim, som säljer, distribuerar och marknadsför välkända varumärken och produkter inom skönhet, hälsa och hygien för människor och djur. Vårt mål är att vi ska vara bolaget man vänder sig till inom hälsa och välbefinnande produkter. Och för att lyckas med detta behöver vi dig!
Vi söker dig som..
..brinner för extern och intern service. Att uppnå och överträffa kundens förväntningar sporrar dig och du gillar att jobba proaktivt för att upprätthålla kundnöjdhet. Du är noggrann, engagerad och strukturerad samt har förmåga att prioritera när det oförutsedda dyker upp. Du är kommunikativ och motiveras när du får användning av dina vassa administrativa egenskaper och din sociala personlighet.
Med ett ansvarstagande och lösningsorienterat arbetssätt är du inte rädd för att hugga i där det behövs även när andra delar av organisationen kan behöva uppbackning. Du får saker att hända och du älskar att ta dig an nya uppgifter som ska lösas för att säkerställa leveranssäkerhet till våra kunder. Du är självgående men samarbetar bra med andra och bidrar till företagets framgång.
För att lyckas i denna roll så tittar vi mest på din potential och personlighet! Här är inte en dag den andra lik och det ger dig energi.
Övergripande arbetsuppgifter:
Kundorderansvarig – registrera, orderbekräfta, leveransbevaka.
Kundkontakt – kommunicera med kunder om restnoteringar, avvikande leveransdagar/leveransförseningar.
Kommunicera med internt och externt lager gällande kundorder och leveransplanering.
Order- och transportavvikelsehantering.
Viss fakturering, kreditering och exporthantering.
Kundsupport via mail och telefon – ansvarig för att inkommande mail och samtal tilldelas rätt och besvaras.
Erfarenhet:
Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska.
Gymnasial utbildning.
Grundläggande kunskaper i Office-paket.
Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och kundkontakt är ett plus.
Tidigare erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV är ett plus.
Vi på Pharmaxim..
.. är ett enat och engagerat team med högt i tak. Med stolthet och passion förbättrar vi hälsa och välbefinnande för konsumenter genom de varumärken vi erbjuder.
Vi är idag 16 anställda och omsätter ca 160 miljoner SEK med affärer i alla nordiska länder. Vi hanterar konsument-, lantbruks-, bekämpningsmedels- och veterinära produkter genom många kända varumärken som bl.a. HELOSAN, SALUBRIN, GRIPEN, DIALON, LIANCE, VIRKON, JODOPAX, BANMINTH, PLEGICIL.
Vi ägs sedan 2018 av Lotorp, en bolagsgrupp som långsiktigt förvärvar och utvecklar potenta och lönsamma mellanstora företag. Pharmaxims affärsidé är därför att långsiktigt växa genom utveckling och förvärv av starka varumärken och produkter med attraktiv lönsamhet både för oss och våra samarbetspartners samtidigt som de fyller viktiga behov hos slutanvändaren. Vi gör detta samtidigt som vi ständigt försöker minska vår klimatpåverkan på många olika sätt.
Är det här du? Vill du bli en av oss..
..är du varmt välkommen att mejla ditt CV och personliga brev till oss på jobb@pharmaxim.com .
Sista ansökningsdag är 17/11.
Obs! Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan om det här är rollen för dig.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Annia Majlove på annia.majlove@pharmaxim.com eller 042-385418.
Om anställningen:
Anställning hos: Pharmaxim AB
Ort: Landskrona
Omfattning: 80-100% (enligt överenskommelse)
Start: Så snart som möjligt (enligt överenskommelse)
Övrigt: Kollektivavtalsanslutna till Unionen