OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bystronic
Bystronic Scandinavia AB grundades 1989 och är ett dotterbolag till Schweiziska Bystronic Laser AG som är noterat på SIX Swiss Exchange i Zürich. Bystronic Scandinavia AB är gruppens försäljnings- och servicebolag för Norden och Baltikum.
Bystronic är en av världens ledande leverantörer av lösningar för plåtbearbetning. Vi erbjuder ett heltäckande program av högteknologiska maskiner och system, vilka möjliggör de bästa förutsättningarna för en effektiv och lönsam produktion. Bystronic står för tillförlitlighet, hög prestanda, innovationer, kostnadseffektivitet samt användarvänligt handhavande. Vår position på marknaden har uppnåtts genom en kontinuerlig satsning på ett brett och kvalitativt sortiment kombinerat med ett nära samarbete och partnerskap med våra kunder inom industrin. Bland våra kunder märks allt ifrån lokala underleverantörer till världsomspännande industrikoncerner.
Nu söker vi efter en spindel i nätet till vår kundservice
Är du en person som gillar att sätta kunden i fokus och sätter återkoppling högt upp på agendan? Då har vi rollen för dig!
I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan I Norden AB
Om rollen
Till vårt kontor i Rosersberg, som täcker in Norden och Baltikum, utökar vi nu vårt team på kundservice med ytterligare en medarbetare. I rollen som kundservicemedarbetare är du vår första kontakt med våra kunder. Utöver att hantera kundärenden så är du även ansvarig för planering och bokning av våra servicetekniker. Vilket utgör en viktig del i vår ambition att vara ledande leverantör av kvalitetslösningar inom plåtbearbetning.
Arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen som kundservicemedarbetare hos Bystronic behöver du trivas med att ha mycket kundkontakt, ett strukturerat arbetssätt och att arbeta med överlappande arbetsuppgifter tillsammans med resten av teamet.
Arbetsuppgifter i huvudsak;
- Pro- och reaktiv kundservice
- Support och vägledning gällande reservdelar
- Planering och bokning av våra servicetekniker
- Uppföljning och kommunikation
- Aktivt samarbeta inom avdelningen för att nå uppsatta mål.
Kompetenser och erfarenhet
Vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat i ett ärendehanteringssystem och även vana av CRM system. Du är utåtriktad och gillar att lösa problem.
Förutom att du har ett stort intresse för kundservice ser vi att du är strukturerad och tycker om att arbeta med många kontaktytor. Du har förmåga att förstå kundens behov och omvandla detta till ett engagerat, kreativt och lösningsorienterat bemötande. Du tar stort eget ansvar i ditt arbete genom att agera professionellt och säkerställa goda affärer för att tillsammans med ditt team nå uppsatta mål.
Vi ser även att du;
- gärna har tidigare erfarenhet av liknande roll
- har erfarenhet av administration av materialflöden
- talar och skriver flytande svenska och engelska (andra språk meriterande)
- har goda kunskaper och förståelse för CRM-system (SAP meriterande)
Ansökan
Vi lägger stor vikt på din personlighet så känner du igen dig i ovan beskrivning så är du varmt välkommen att söka.
I denna rekrytering samarbetar vi med Rekryteringsstyrkan i Norden AB och har du frågor om tjänsten så går det bra att kontakta Mona Wågberg via mail, mona@rekryteringsstyrkan.se eller 0762 49 08 61 alternativt Peggy Cussil, peggy@rekryteringsstyrkan.se, 0707 96 20 61
Urvalsprocess och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2022-05-11
Ansökan gör du här nedan