Customer Service Officer

Arbetsbeskrivning

Enics Sweden AB söker nu en Customer Service Officer (CSO) till vår Supply Chain organisation. De övergripande ansvarsområdena för Customer Service är:
• Inhämta, analysera och administrera kundprognoser
• Planera och frisläppa produktionsorder och kundorder
• Administrera dagliga kundleveranser
• Aktivt medverka för att uppnå god lageromsättningshastighet och leveranssäkerhet
• Fakturering
Rollen som CSO innebär att du kommer att ha mycket kontakt med såväl kunder som kollegor inom Enics. Du kommer även att ha en framträdande roll i de team som arbetar direkt med Enics kunder och som aktivt verkar för att uppnå kundnöjdheten.


Vi söker dig med erfarenhet av produktionsmiljö samt erfarenhet från att arbeta i ett affärssystem. Vidare krävs en administrativ vana samt förståelse för produktionsplanering och/eller inköp. Utbildning inom teknik och/eller ekonomi är meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en strukturerad, kvalitetsmedveten, kundfokuserad person som besitter en mycket god kommunikationsförmåga och kan leverera kvalitet även under press. Vidare fungerar du bra i team, men kan också arbeta självständigt med god förmåga att ta egna initiativ och lösa olika situationer för att nå uppsatta mål. Tjänsten kräver att du obehindrat kan arbeta med såväl svenska som engelska.


Enics är ett av de största företagen inom tillverkningstjänster för elektronikindustrin (EMS), med tonvikt på industriell och medicinsk elektronikindustri. Enics erbjuder sina kunder totala lösningar inom designstöd, introduktion av nya produkter (NPI), tillverkning, lagerstyrning samt eftermarknadstjänster för produkternas hela livscykel.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enics Sweden AB Västerås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 8 februari 2017

Liknande jobb


Servicekoordinator till Sveba Dahlen

Servicekoordinator till Sveba Dahlen

15 november 2024