Customer Service Operational Leader Österrike/Tyskland

Customer Service Operational Leader Österrike/Tyskland

Arbetsbeskrivning

Jula kommer under 2022 att öppna e-handel i Europa och vi söker därför en Operational Leader som kan skapa goda förutsättningar för vår Kundservice som supporterar vår verksamhet i Österrike och Tyskland.
Om rollen
På Jula Customer Service arbetar ca 45 st medarbetare med kundkontakt via flertalet kanaler så som telefon, mejl, chatt och sociala medier. När Jula nu öppnar e-handel i Österrike och Tyskland kommer vi även skapa en Kundservice för att hantera dessa marknader. Primära kontakten med kunden kommer att hanteras av externa resurser och rollen som CS Operational Leader innebär det att du på distans från vårt huvudkontor i Skara leder verksamheten för att uppnå uppsatta mål både på kort- och lång sikt.
Rollen leder kundservice operativa verksamhet, dvs säkerställa att det dagliga arbetet sköts på ett effektivt och kundinriktat sätt. Rollen ansvarar även för att optimera rutiner, arbetsmetoder och processer på avdelningen samt följa upp resultaten.
Uppdraget innebär också att du själv deltar aktivt med att möta kunden både i mer avancerade ärenden men också i syfte att kontinuerligt öka kvalitén på kundmötet. Du ansvarar också för att sätta prognoser och analysera kundfrågor.
Allt detta inom ramen för de riktlinjer som tagits fram där handläggarna, kunderna och produkterna är i fokus.Tillsammans med Customer Service ledning ansvarar du för att skapa förutsättningar för bästa tänkbara kundservice och att nå uppsatta mål.
Det här är du som person, din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som är en god kommunikatör och drivs av att ge god service. Du har erfarenheter av att leda projekt eller en grupp då rollen innebär att genom andra säkerställa kvalité och resultat.
Du har erfarenhet av kundservice, telefonförsäljning eller detaljhandel där kundmöte är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/ eller intresse inom vårt produktsortiment och har erfarenhet att support inom e-handel.
För oss är det en förutsättning att du talar flytande Tyska och har goda kunskaper i Svenska och Engelska. Du bör också ha goda kunskaper i Microsoft Office.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Det här är dina möjligheter
Vi erbjuder dig kul och spännande arbetsdagar i ett företag som värnar om sina medarbetare och kunder! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning 6 månader, placeringsort Skara.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa i rollen som så tveka inte att söka direkt då rekryteringen sker löpande vilket kan innebära att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 12 april.
Vid frågor om tjänsterna, vänligen kontakta Customer Service Manager Johan Björlin via epost: Johan.Bjorlin@jula.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jula AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 12 april 2022

Liknande jobb


21 november 2024

INTIMISSIMI söker butikssäljare i Göteborg!

INTIMISSIMI söker butikssäljare i Göteborg!

21 november 2024

Säljare med ansvar till Götaplatsens foto!

21 november 2024