Customer Service Operations Manager

Customer Service Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Customer Service Operations Manager

Visma Amili är en del av Vismakoncernen som är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Med hjälp av mjukvara och andra tekniska lösningar hjälper vi dagligen ~1 miljon kunder att effektivt driva sin verksamhet framåt.

Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet. Visma Amili hjälper kunder att öka sin likviditet och skapar nya lösningar för morgondagen, där faktura- och kravhanteringsprocessen är mer digital och automatiserad - men fortfarande mänsklig.

Vi söker nu en Operations Manager med erfarenhet av att leda och utveckla teams inom kundservice & customer operations.

I din roll som Operations Manager säkerställer du att ditt team har förutsättningarna att arbeta med högsta effektivitet, att vi når våra mål samt att synergier inom Operations tillvaratas och främjas. Du leder ditt team i enlighet med vår övergripande vision och mission samt arbetar aktivt för en engagerande och inspirerande arbetsmiljö. En plats där våra medarbetare trivs och utvecklas!

Ditt huvudsakliga uppdrag är att säkerställa att vi håller det vi lovar, att vi levererar i enlighet med de tjänster som våra kunder har köpt samt följer uppsatta processer och rutiner. Vidare ansvarar du för att vi kontinuerligt förbättrar våra arbetsprocesser med fokus på digitalisering, kvalitet och effektivitet samt skapar proaktivt mervärde i leveransen mot våra uppdragsgivare.


Förutom att vara en riktigt bra ledare med erfarenhet från att framgångsrikt leda ett operativt team, ställer denna roll extra krav på:

Förändringsledning:
Du spelar en viktig roll i vår utvecklingsresa genom att tillsammans med ditt team förstå riktningen framåt. Utreder framtida kompetensbehov och säkerställer att ditt team är med på resan så att vi kan leverera våra tjänster även till morgondagens kunder.
Ansvarar för att ständiga förbättringar blir en naturlig del av alla medarbetares vardag.

Samarbete: Du är en del av Operations ledningsgrupp och bidrar till hela Operations utveckling. Du arbetar tätt tillsammans med vårt sälj-och marknadsteam för att förstå våra kunders förväntningar och hur vi kan möta detta i leveransen. Vår Tech/Produktutvecklingsavdelning är också en viktig samarbetspartner och du balanserar ditt teams behov av teknisk utveckling med bolagets långsiktiga behov och förmedlar detta tillbaka till ditt team på ett sätt som skapar engagemang för vår fortsatta framdrift.



Är detta din nästa utmaning?
Du har ledarerfarenhet samt dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt & kontinuerligt utveckla arbetsprocesser och medarbetare i en miljö som präglas av kundkontakt & förändring.

Du är trygg i ledarrollen, både operativt och strategiskt, med goda erfarenheter av förändringsledning i din verktygslåda. Du har en grundläggande förståelse för en operationell verksamhet och nyttan av våra produkter och tjänster, men du behöver inte vara proffs på kravhantering. Den kompetensen finns det gott om i teamet!
Vi ser gärna att du bidrar med nya perspektiv som kan utveckla vår operations avdelning.
Meriterande med erfarenhet från andra SaaS-bolag.

Det är viktigt att du har en teknisk ådra och mycket god förståelse för samspelet mellan teknik och människa. Det blir avgörande för att fortsätta utveckla vårt sätt att arbeta och skapa mervärde i leveransen.

Ansök idag!

Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Mette Bursell, Business Operations Director, mette.bursell@visma.com
Vid frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till HR Manager, Alexandra Engström, hr.vfs.se@visma.com

Givet vår bransch görs kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amili
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2023
  • Ansök senast: 5 maj 2024

Liknande jobb


18 november 2024

Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024