Customer Service Raiseboring

Arbetsbeskrivning

Rock Tools är ett produktområde som producerar bergborrutrustning inom nuvarande Sandvik Mining som inom kort, tillsammans med Sandvik Construction, bildar det nya affärsområdet Sandvik Mining and Rock Technology. Att vara anställd hos oss innebär att få arbeta i ett världsledande företag inom gruvindustrin där din kompetens är nyckeln till vår framgång.

I Sandviken bygger vi nu upp en ny avdelning för lagerstyrning och produktionsplanering för produktområdet Raiseboring, inklusive Rotary Bits och Rotary Pipes. Inom lagerstyrning och produktionsplanering är vi idag ca 45 personer och till vårt nya team för kundservice söker vi nu en medarbetare till Customer Service för Raiseboring med goda möjligheter att utveckla sin tekniska kunskap i en ständigt utmanande och global miljö med både nya produkter och kunder.

Arbetsuppgifter
I rollen är du ansvarig för orderhantering, lagerstyrning, planering och fakturering. Du är länken mellan interna och externa kunder samt produktionen i frågor som rör orderhantering. Avdelningen servar kunderna med försäljning, uthyrning, reparation av utrustning och orderläggning mot produktion. Vi arbetar även med transporthantering, skeppning och tullregler samt hantering av dokumentation i samband med detta. Du har kontakten med kunderna och mandatet att prioritera ärenden i produktionen i de fall kunden behöver förändringar snabbt. Arbetet sker tidvis i högt tempo och tillsammans med teamet säkerställer du leverans av relevant information och effektiva lösningar till våra kunder. En del resor förekommer, framförallt till en början då produktion flyttas från Köping till Sandviken.

Din profil
Vi söker dig med högskoleutbildning i logistik eller motsvarande, till exempel via APICS, och minst ett par års erfarenhet inom logistikområdet. Det är meriterande om du tidigare arbetat internationellt, är van vid administrativt arbete och har erfarenhet av logistikflöden eller planering inom transport eller industri. Det är även bra om du har arbetat med kundkontakt- eller service. Du är en skicklig användare i Excel och har kunskaper i något ERP-system. Eftersom vi både arbetar produktionsnära i Sandviken och med internationella kunder, behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och i skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och du trivs med varierade arbetsuppgifter och dagliga utmaningar som kräver kreativ problemlösning. Du är tekniskt intresserad och förstår hela logistikkedjan från första kontakt med kund till färdig produkt i produktionen. Du sätter dig in i kundens situation och förstår hur vi kan hjälpa till med kvalitativa lösningar och utifrån det behöver du vara noggrann, fokuserad, nyfiken och serviceinriktad. Du vill ständigt lära dig mer om kunderna och vår verksamhet, har god prioriteringsförmåga, är kommunikativ och tycker om att bygga framgångsrika kontaktnät.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

Kontaktinformation
Frida Edler, rekryterande chef, 070-285 86 61

Fackliga kontaktpersoner
Anders Svedlund, Ledarna, 026-26 23 41
Magnus Göransson, Unionen, 026-26 20 77
Rickard Andreasson, Akademikerföreningen, 026-26 51 83

Välkommen med din ansökan senast 2016-08-19. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 345135.

För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.

Ansvarig rekryterare
Karin Wallón

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterande chef Mikael Schuisky
+46 70 254 19 70
Rekryterande chef Anders Pettersson
026-26 93 06
Rekryterande Chef Anders Öhlund
+4626-261747

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvik AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 juli 2016

Besöksadress

STORGATAN 2
SANDVIKEN

Postadress

None
SANDVIKEN, 81181

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024