Customer Service Representativ

Customer Service Representativ

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya Customer Service Representative?
Har du en passion för färg och vill jobba i en internationell arbetsmiljö? Är du lösningsorienterad och sätter alltid kunden främst? Då kanske det är du som är vår nästa Customer Service Representative!

Inom AkzoNobel är vi ca 34 500 engagerade medarbetare som tillsammans skapar förutsättningar för god livskvalitet och en inspirerande vardag. Vi är ett ledande globalt färgföretag som förser företag och konsumenter världen över med såväl färg som ytbehandling. Idag är vi verksamma i över 150 länder och vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna. Våra innovativa produkter bär på en stolt historia och är skapade för att göra livet enklare för människor i en snabbt föränderlig värld. Bland våra välkända varumärken finns bl.a. Nordsjö, Cuprinol och International. Vi rankas återkommande som ledande inom hållbarhet i vår bransch och drivs av att bidra till välmående städer och levande samhällen genom att skapa en färgstark och trygg värld där livet blir bättre genom det vi gör.

Vad kommer du arbeta med?
I rollen som Customer Service Representative kommer du, som en del av det nordiska teamet, primärt jobba mot våra kunder i Sverige, Portugal och på Island. Du kommer bland annat att arbeta nära funktioner så som Sälj, Planering, Logistik samt Finans för att på så vis kunna erbjuda våra kunder service av högsta kvalité. Dina arbetsuppgifter kan se ut på följande vis:


• Arbeta med kunder vad gäller orderhantering, klagomål samt allmän informationshantering och service.
• Orderhantering: ansvara för hela kedjan, allt från mottagande av en order till införandet av ordern i vårt ordersystem till leverans av denna samt fakturaskapande, allt i enlighet med gällande lagar och förordningar samt AkzoNobels interna processer.
• Arbeta med registrering av allmän kundinformation, priser och bonusar.
• Stötta sälj med diverse uppgifter, exempelvis vid prognosregistrering
• Kontinuerligt vara en aktiv del av förändrings- och förbättringsarbeten.


Tjänsten är tillsvidare på heltid med start omgående. Du kommer vara placerad på vår site i Malmö och rapportera till Boel Klintberg, Customer Service Supervisor Nordics, som är baserad i Kristinehamn.

Vem är du?
Som person trivs du i en supporterande roll där du agerar som första kontakt och därmed är kunden behjälplig med diverse frågor för att kunna lösa deras problem. Du är en social och serviceminded människokännare som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är lösningsorienterad, tålmodig och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har en flexibel inställning till ditt arbete och trivs med att arbeta i team.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av kundtjänst, gärna från tillverkande industri. Dessutom är det meriterande om du besitter kunskap eller erfarenhet inom logistik och/eller ekonomi. Du är flytande i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Vi ser även att du har goda kunskaper i SAP och MS Office.

Varför ska du jobba på AkzoNobel?
Vi på AkzoNobel erbjuder en varm och inkluderande atmosfär där vi arbetar som ett för att nå målet att vara världsledande inom färg- och ytbehandlingar. Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag 2020. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!

Din ansökan
Vi välkomnar människor från alla olika bakgrund som ser hållbarhet, säkerhet och integritet som viktiga principer. Om du har en passion för färg, ta då steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss!

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via email.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Boel Klinberg, Customer Service Supervisor Nordics, +46 550 88 803

För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Johanna Ekdahl, Talent Acquisition Partner, +46 708 35 65 22

Kontaktpersoner på detta företaget

Talent Resoucing Patrik Hassel

Jr. Talent Resourcing Partner Annika Persson
0729639094

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akzo Nobel Industrial Coatings AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2020
  • Ansök senast: 16 november 2020

Besöksadress

Staffanstorpsvägen 50
None

Postadress

Box 314
MALMÖ, 20517

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024