OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi levererar hållbara och innovativa färg- och ytbehandlingsprodukter som våra kunder, samhällen och miljön i allt högre grad förlitar sig på. Det är därför allt som vi gör, har sin utgångspunkt i People. Planet. Paint. I vår portfölj av varumärken i världsklass finns International, Interpon, Nordsjö och Sikkens som är betrodda av kunder världen över. Vi är verksamma i mer än 150 länder och har siktet inställt på att globalt bli industriledande i vår bransch. Det är vad du kan förvänta dig av ett banbrytande färgföretag, som har åtagit sig vetenskapsbaserade hållbarhetsmål och som arbetar med konkreta åtgärder för att kunna påverka globala utmaningar - för en bättre framtid för kommande generationer.
I Sverige arbetar cirka 970 medarbetare inom vår kommersiella verksamhet eller med tillverkning på någon av våra fabriker i Göteborg, Kristinehamn, Stockvik och Malmö. Vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna.
Har du en passion för färg och vill jobba i en internationell arbetsmiljö? Är du lösningsorienterad och sätter alltid kunden främst? Då kanske det är du som är vår nästa Customer Service Representative!
Vad kan AkzoNobel erbjuda dig?
Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar med fokus på innovation och hållbarhet, för att nå målet att vara världsledande inom färgindustrin. Mångfald berikar våra arbetsplatser och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta resulterar bland annat i att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag och har fått Top Employer certifiering 2022. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande arbetsuppgifter som vidgar dina vyer och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!
Vad kommer du arbeta med?
I rollen som Customer Service Representative kommer du, som en del av det nordiska teamet, jobba mot våra olika kunder i Norden. Du kommer bland annat att arbeta nära funktioner så som Sälj, Planering, Logistik samt Finans för att på så vis kunna erbjuda våra kunder service av högsta kvalité.
Dina arbetsuppgifter kan se ut på följande vis:
• Arbeta med kunder vad gäller orderhantering, klagomål samt allmän informationshantering och service.
• Orderhantering: ansvara för hela kedjan, allt från mottagande av en order till införandet av ordern i vårt ordersystem till leverans av denna samt fakturaskapande, allt i enlighet med gällande lagar och förordningar samt AkzoNobels interna processer.
• Arbeta med registrering av allmän kundinformation, priser och bonusar.
• Stötta sälj med diverse uppgifter, exempelvis vid prognosregistrering.
• Kontinuerligt vara en aktiv del av förändrings- och förbättringsarbeten.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med start omgående. Du kommer vara placerad på vår site i Malmö och rapportera till Boel Klintberg, Customer Service Supervisor Nordics, som är baserad i Kristinehamn.
Vem är du?
Som person trivs du i en supporterande roll där du agerar som första kontakt och därmed är kunden behjälplig med diverse frågor för att kunna lösa deras problem. Du är en social och serviceminded människokännare som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är lösningsorienterad, tålmodig och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har en flexibel inställning till ditt arbete och trivs med att arbeta i team.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av kundtjänst, gärna från tillverkande industri. Dessutom är det meriterande om du har kunskap eller erfarenhet inom logistik och/eller ekonomi. Du är flytande i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Kunskap i övriga nordiska språk ses som en merit. Vi ser även att du har goda kunskaper i SAP och MS Office.
Din ansökan
Vi välkomnar människor från alla olika bakgrund som ser hållbarhet, säkerhet och integritet som viktiga principer. Om du har en passion för färg, ta då steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Boel Klinberg, Customer Service Supervisor Nordics, +46 550 88 803.
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Ami Sandberg, Talent Acquisition Partner, +46 730 33 69 62.
Kontaktpersoner på detta företaget
Talent Resoucing Patrik Hassel
Jr. Talent Resourcing Partner Annika Persson
0729639094