Customer Service Representative

Customer Service Representative

Arbetsbeskrivning

Vi levererar hållbara och innovativa färg- och ytbehandlingsprodukter som våra kunder, samhällen och miljön i allt högre grad förlitar sig på. I vår portfölj av varumärken i världsklass finns International, Interpon, Nordsjö och Sikkens som är betrodda av kunder världen över. Vi är verksamma i mer än 150 länder och har siktet inställt på att globalt bli industriledande i vår bransch. Det är vad du kan förvänta dig av ett banbrytande färgföretag, som har åtagit sig vetenskapsbaserade hållbarhetsmål och som arbetar med konkreta åtgärder för att kunna påverka globala utmaningar - för en bättre framtid för kommande generationer. Vi är cirka 1 170 anställda vid våra verksamheter i Norden. På de tre fabrikerna i Sverige producerar och utvecklar vi färg- och ytskydd till konsumenter, retail och industrin. Vårt huvudkontor ligger i Amsterdam, Nederländerna.
Har du en passion för färg och vill jobba i en internationell arbetsmiljö? Är du lösningsorienterad och sätter alltid kunden främst? Då kan du vara vår nästa Customer Service Representative!


Vad kan AkzoNobel erbjuda dig?
Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar med fokus på innovation och hållbarhet, för att nå målet att vara världsledande inom färgindustrin. Mångfald berikar våra arbetsplatser och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta resulterar bland annat i att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag och har fått Top Employer certifiering 2023. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande arbetsuppgifter som vidgar dina vyer och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!


Vad kommer du arbeta med?
I rollen som Customer Service Representative kommer du, som en del av det nordiska teamet, primärt jobba mot våra kunder i Danmark och Norge men också vara behjälplig med våra svenska kunder. Du kommer bland annat att arbeta nära funktioner så som Sälj, Planering, Logistik samt Finans för att på så vis kunna erbjuda våra kunder service av högsta kvalité. Dina arbetsuppgifter kan se ut på följande vis:


Arbeta med kunder vad gäller orderhantering, klagomål samt allmän informationshantering och service.
Orderhantering: ansvara för hela kedjan, allt från mottagande av en order till införandet av ordern i vårt ordersystem. Även leverans av order och fakturaskapande, allt i enlighet med gällande lagar och förordningar samt AkzoNobels interna processer.
Arbeta med registrering av allmän kundinformation, priser och bonusar.
Stötta sälj med diverse uppgifter, exempelvis underlag för prioriteringar och reklamationsärenden
Kontinuerligt vara en aktiv del av förändrings- och förbättringsarbeten.



Tjänsten är tillsvidare på heltid med start omgående. Du kommer vara placerad på vår site i Malmö och rapportera till Boel Klintberg, Customer Service Supervisor Nordics, som är baserad i Kristinehamn.


Vem är du?
Som person trivs du i en supporterande roll där du agerar som första kontakt och därmed är kunden behjälplig med diverse frågor för att kunna lösa deras problem. Du är en social och serviceminded människokännare som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är lösningsorienterad, tålmodig och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har en flexibel inställning till ditt arbete och trivs med att arbeta i team.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har några års erfarenhet av kundtjänst, gärna från tillverkande industri. Dessutom är det meriterande om du besitter kunskap eller erfarenhet inom logistik och/eller ekonomi. Du är flytande i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Önskvärt är också om du är bekväm med att kommunicera på danska och/eller norska. Vi ser även att du har goda kunskaper i SAP och MS Office.


Din ansökan
På AkzoNobel är vi mycket engagerade i att säkerställa en inkluderande och respektfull arbetsplats där alla våra anställda kan vara sitt bästa jag. Vi strävar efter att omfamna mångfald, tolerans och respekt. Vår rekryteringsprocess spelar en stor roll i denna resa eftersom den lägger grunden för en mångsidig arbetsmiljö. Av denna anledning utbildar och tränar vi våra Talent Acquisition Partners och rekryterande chefer i att förstå och hantera våra omedvetna fördomar. Genom detta arbete strävar vi efter medvetenhet och att vidta åtgärder när det aktuellt. I vår organisation behandlas alla kvalificerade sökande ur ett jämlikt och jämställt perspektiv – utan hänsyn till etniskt ursprung, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, ålder eller funktionshinder.
Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi går igenom ansökningarna löpande och tar tyvärr inte emot ansökningar via email.
För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Boel Klintberg, Customer Service Supervisor Nordics, +46 70 89 37 627
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Samuel Johannesson, Junior Talent Acquisition Partner Nordics, samuel.johannesson@akzonobel.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Talent Resoucing Patrik Hassel

Jr. Talent Resourcing Partner Annika Persson
0729639094

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akzo Nobel Industrial Coatings AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2023
  • Ansök senast: 9 augusti 2023

Besöksadress

Staffanstorpsvägen 50
None

Postadress

Box 314
MALMÖ, 20517

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024