Customer Service Representative

Customer Service Representative

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
På vår Customer Service-avdelning jobbar du i en internationell miljö och hanterar globala orderflöden med många kontaktytor både med kollegor och kunder över hela världen.
Arbetet utgår från tydliga processer men ger mycket omväxling i det dagliga arbetet. Arbetet innebär administration så som orderhantering, planering och förberedelse av transporter och dess dokument. Vi följer beställningen av vår produkt hela vägen från det att order kommer in fram till fakturering och leverans till kund.


På avdelningen är det emellanåt högt tempo och puls men i vårt team står man aldrig ensam och genom dagliga avstämningsmöten så ser vi över varje medarbetares arbetssituation för dagen och tar ett gemensamt ägarskap om arbetsuppgifter och stöttar varandras ansvarsområden.


Som Sales Support Representative har vi ett gemensamt driv och en ambition att alltid göra det bästa för våra kunder. Vi är ett team med stor erfarenhet och vi jobbar nära både våra säljare och andra avdelningar på siten för att kunna leverera på bästa sätt till våra kunder. Du kommer att arbeta i en grupp bestående av tio personer där koncernspråket är engelska.


Expancel
Hos oss jobbar du med en världsledande produkt, Expancel® Microspheres, där vi på siten i Stockvik har alla funktioner på plats så som produktion, logistik, sälj och marknad, forskning och utveckling.
Expancel hittar du i alla möjliga vardagliga produkter, så som i din bil, dina skor, vinkorken som skyddar ditt vin och ett nästintill oändligt antal andra produkter.


Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Acceptera och bekräfta order
• Registrera order i SAP affärssystem
• Boka transporter för varje order
• Ansvara för att transportbolag och transportsätt väljs med hänsyn till det tidsmässigt och ekonomiskt lämpligaste alternativet
• Hantera order- och transportdokumentation enl. gällande normer och lagar
• Övervaka order tills de är levererade samt svara på frågor från interna och externa aktörer
• Säkerställa fakturering av order


Kvalifikationer
• Vi ser gärna att du tidigare har jobbat i en administrativ roll inom kundservice. Gärna inom logistik, spedition eller i den administrativa delen av försäljning
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift
• Att du är bekväm med att använda Windows och Officepaketet ser vi som en självklarhet


Meriterande är högskoleutbildning inom logistik, administration eller motsvarande erfarenheter som bedöms likvärdiga.
Meriterande är också erfarenhet av vårt affärssystem SAP.


För att kunna genomföra arbetet på ett bra sätt ser vi gärna, att du som person tycker om och är van att arbeta tillsammans som ett lag. Vidare tror vi att du är en god kommunikatör med ett serviceinriktat förhållningssätt och trivs i en miljö med stort eget ansvar för att lösa problem som uppstår och att ständigt förbättra och förfina arbetet och avdelningen som helhet.


Varför Nouryon?
Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt? Vill du växa tillsammans med ett företag som blickar framåt och ständigt förbättrar sitt arbetssätt? Våra medarbetare har idéer för en hållbar framtid, och drivkraft att förverkliga dem. De tror att integritet och långsiktiga relationer är nycklar till framgång. Om det stämmer in på dig, gör vi gärna plats för dina ambitioner och kan erbjuda många karriärmöjligheter. Vi ger dig chansen till personlig utveckling genom utmanande roller och omfattande möjligheter att lära och växa i en dynamisk, internationell och proaktiv arbetsmiljö med stor mångfald.


Ytterligare information
Detta är en tidsbegränsad anställning t.om. 2020-10-31. Möjlighet till förlängning finns. Tjänsten är på heltid och du rapporterar till Sales Support Manager och är placerad i Stockvik, strax utanför Sundsvall.
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med cv och personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Sales Support Manager Jenny Högström, på tel 070-207 24 59.
För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Sara Svanbäck, HR Business Partner, +46 70 286 95 77.
Om du har generella frågor kring din ansökan eller behöver hjälp, vänligen kontakta: recruiting.se@nouryon.com


För fackliga frågor:
Sveriges Ingenjörer, Carl Nordlander, +4660-13 42 25
Unionen, Mattias Andersson, +4660-13 41 69
Ledarna, Magnus Söderberg, +4660-13 42 05


Vi ser fram emot din ansökan!


Mer om Nouryon
Nouryon har cirka 10.000 anställda och verksamhet i över 80 länder runt om i världen. Under vår nästan 400 år långa resa mot att bli en global ledare inom specialkemi har vi byggt upp stor expertis, utvecklat långsiktiga kundrelationer och förtjänat en plats bland de branschledande företagen när det kommer till säkerhet, hållbarhet och tillförlitlighet. Runt om i världen har våra produkter stor betydelse i människors vardagliga liv.


Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Facebook för regelbundna uppdateringar om intressanta tjänster och nyheter.


Nouryon - Your partner in essential chemistry


Som ett led i vårt arbete för en drogfri arbetsmiljö drogtestar vi alla medarbetare.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Postadress

Stockviksvägen 20
SUNDSVALL, 85013

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024