Customer Service Representative

Arbetsbeskrivning

Svenska Cellulosa AktiebolagetSCA is a leading global hygiene and forest products company. The Group develops and produces sustainable personal care, tissue and forest products. Sales are conducted in about 100 countries under many strong brands, including the leading global brands TENA and Tork, and regional brands, such as Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo, Vinda and Zewa. As Europe’s largest private forest owner, SCA places considerable emphasis on sustainable forest management. The Group has about 44,000 employees. Sales in 2015 amounted to approximately SEK 115bn (EUR 12.3bn). SCA was founded in 1929, has its headquarters in Stockholm, Sweden, and is listed on NASDAQ OMX Stockholm. For more information, visit www.sca.com
 

Overview
Inom vår Consumer Goods Business Logistic organisation söker vi nu en Customer Service Representative till vårt kundserviceteam för Sverige och Norge. Vi erbjuder ett intressant och stimulerande arbete i ett team med kunniga och engagerade medarbetare. Inom vår verksamhet arbetar vi med flera olika kategorier och varumärken – Libero inom babyvård, Libresse och Tena inom intimhygien samt Edet toalett- och hushållspapper. Vår uppgift är att säkerställa en hög service gentemot externa kunder och interna intressenter genom en korrekt hantering av order, leveranser, fakturor och reklamationer. 
Vi erbjuder arbete i ett globalt företag med många välkända varumärken. I din roll på Customer Service kommer du att ställas inför en rad utmanande och utvecklande uppgifter inom området för logistik som ger dig möjligheter att utveckla ett stort kunnande och ett brett nätverk.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg.



Main Tasks
Du kommer att arbeta med vår dagliga hantering av order och leveranser till svenska och norska kunder inom dagligvaruhandeln.
En viktig del av tjänsten är att förstå kundens behov, bygga förtroendefulla relationer och ge service av hög kvalitet.
I teamet kommer du att få det övergripande operativa ansvaret för vår Order to billing process och säkerställa att rutiner och relaterade processer är välfungerande. Vid avvikelser förväntas du att aktivt agera tillsammans med interna och externa kontakter för att avhjälpa problemen.
Du kommer på daglig basis ha ett nära samarbete med våra kunder, transportörer och interna lager i såväl Sverige som övriga Europa.
I tjänsten ingår att på ett kompetent sätt hantera avvikelsehantering, registrera och följa upp reklamationer och kommunicera med externa kunder och interna intressenter.
Tjänsten innefattar masterdatahantering, uppföljning, analys och rapportering.
Du är ansvarig för vårt KPI ”Servicegrad”, vilket innebär att analysera och förstå avvikelser. I teamet har du det operativa ansvaret för vårt systematiska förbättringsarbete i syfte att nå våra mål.
Du förväntas agera självständigt i arbetet med att analysera och följa upp distributionskostnader, förstå avvikelser från mål och driva utvecklingen mot måluppfyllnad.
Du kommer att arbete med flödesanalyser i projektform, för att optimera vår verksamhet mot högsta möjliga service med lägsta möjliga kostnad.
Tillsammans med kundservicechef arbetar du med att ta fram prognos för distributionskostnader.

Key Competencies
Du skall ha universitet/högskoleutbildning med inriktning mot logistik, ekonomi eller motsvarande.
Erfarenhet av kundservice eller logistikarbete.
Svenska och engelska flytande, i båda tal och skrift.
Du skall vara en avancerad användare av Excel.
Erfarenhet av affärssystemet SAP är meriterande. 

Personal Skills and Capabilities

Som person är du självständig, ansvarsfull, drivande och målinriktad.
Du har mycket god analytisk förmåga och arbetar problemlösande.
Att planera ditt arbete på ett strukturerat och metodiskt sätt med kunden i fokus är självklart för dig.
Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift
Du tycker om att arbeta i team och är öppen och tydlig i din kommunikation.

Additional Information
Vänligen sök online.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Customer Service Manager Per Myrbäck: 031 746 14 95
SCA avböjer vänligt men bestämt säljsamtal från rekryterings- och bemanningsfirmor samt säljare av platsannonser

Kontaktpersoner på detta företaget

SCA Recruitment

TAM Lotta Thun

Sågverkschef Katarin Levin

HR-partner Devin Lincoln

HR-partner Marine Clappier
jobportal@sca.com
HR-partner Lotta Thun
jobportal@sca.com
HR-partner Marine Clappier
marine.clappier@sca.com
Talent Acquisition Assistant Manager Marine Clappier
noreply@sca.com
Talent Acquisition Assistant Manager Lotta Thun

Talent Acquisition Assistant Manager Devin Lincoln

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SCA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Enligt avtal Enligt avtal
  • Publicerat: 2 januari 2017

Besöksadress

Sundsvall
None

Postadress

Box 7827
Stockholm, 10397

Liknande jobb


24 december 2024

24 december 2024

24 december 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024