Customer Service Representative

Customer Service Representative

Arbetsbeskrivning

Arrow är ett internationellt bolag som möjliggör innovation där de arbetar med organisationer på över 345 platser och 80 länder för att tillhandahålla verktyg och teknologi som hjälper till att bygga en bättre morgondag. Arrow levererar produkter, tjänster och lösningar till industriella och kommersiella användare av elektroniska komponenter där dem är ledande inom detta område.

Just nu söker Arrow en ny stjärna till deras Customer Service team! Har du en känsla för service och inte rädd för att ta dig an nya utmaningar? Är du duktig på att nätverka och bygga affärsmässiga relationer? Då är detta rätta tjänsten för dig! Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag.




Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Representative kommer du att vara en del av Arrows globala serviceorganisation där du kommer vara kontaktperson mot deras kunder i USA och Mexiko. Du kommer att ta ansvar för att hantera kundorder och säkerhetsställa att leveranser sker enligt avtal och i rätt tid. Du kommer dagligen samarbete med kunder och leverantörer från hela världen där du ständigt kommer utmanas och utvecklas i din roll. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

- Sätta upp nya kundprofiler och prisavtal i ERP systemet
- Behandla inkommande kundorder och hantera backlog
- Hantera och eskalera brister av gods för att kunna möta kundernas behov
- Säkerhetsställa leverans till kund enlig överenskommen leveranstid
- Hantera leverans- och fakturafel
- Skapa och skicka ut definierade rapporter till kunderna regelbundet

Omfattning: heltid
Ort: Stockholm
Arbetstider: Kontorstider
Anställningsform: Konsultuppdrag 11 månader, med eventuell möjlighet till förlängning Start: april 2021

Din profil
Våra önskemål till dig:

- 3 års erfarenhet av Customer Service eller motsvarande
- Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, båda i tal och skrift
- Gärna erfarenhet av supply chain och elektronikkomponentbranschen, men inget krav

För att bli framgångsrik och trivas i denna roll tror vi att du brinner för service och är duktig på att knyta nya kontakter. Du är inlyssnade mot kund men inte rädd för att ställa krav om det behövs. Du är flexibel och drivs av att ta ansvar över de processer du medverkar i, där du har en förmåga att arbeta självständigt och hitta kreativa lösningar på uppkommande problem.



Om Studentwork
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration.

Vi på Studentwork ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Mailet kommer från Psycruit och det tar cirka 10 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Studentwork kommer svaren gås igenom mer ingående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gefvert
+46739889916

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Studentwork Sverige
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 74 112 18 Stockholm
None

Postadress

Lindhagensgatan 74
Stockholm, 11218

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024