OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svensktalande och/eller dansktalande kundtjänstpersonal med brinnande intresse för kundnöjdhet till one.com i Malmö!
Tycker du om att prata med människor på telefon? Är du flexibel och lika bra att uttrycka dig i tal som i skrift? Är du lösningsfokuserad, inkännande och drivs av att göra kunder nöjda? Sporras du av att hjälpa människor, att ge utmärkt service och att lösa problem? Då har vi rätt tjänst för dig på vårt supportcenter i Malmö! Där hjälper vi kunder via telefonen med deras hostinglösningar, tekniska problem och allt som kan uppkomma för en användare som försöker skapa sig en plats på Internet med hemsida, epost och domän.
På one.com har vi vår kundkontakt som högsta prioritet och arbetar hårt för att alltid ge support och kundtjänst i världsklass, för att försäkra oss om att även I en marknad med hård konkurrens så känner våra kunder att de har allt de behöver och lite till. Därför skapade vi i början av året ett Phone Support Team som komplement till vår befintliga chatt- och email-support och reaktionen från kunderna har varit så bra att vi nu behöver utöka vårt team med en ny kundtjänstpersonal för den svenska sidan av marknaden, och en nya för den danska. Vi söker därför två stycken nya kollegor till vårt kontor i Glasvasen; precis bredvid Malmö Central.
Detta är en unik möjlighet att vara en del av ett team av både danska och svenska kollegor som tillsammans jobbar mot samma mål; att ge Nordens absolut bästa support och kundservice åt våra kunder. Vi gör ingenting halvdant utan arbetar kontinuerligt på att överträffa oss själva, samtidigt som vi har roligt på jobbet och utvecklas både individuellt och som ett team.
Ansvarsområden och vem vi söker
Vi vill som sagt ge våra kunder en upplevelse i världsklass när de kontaktar oss för support. Det handlar inte bara om att lösa problemet; det handlar om att överträffa kundens förväntningar och förstå värdet av empati, förståelse och personlighet. Vi tror på ”hire for attitude, train for skill” så vad du har gjort tidigare är mindre viktigt, det viktigaste för oss är att du har en vilja att lära dig, en väldigt starkt önskan att ge service utöver det vanliga och att du är positiv, öppen och utåtriktad.
Din mest viktiga uppgift blir att ta emot samtal via telefon och förfrågningar via mail för att hjälpa kunder med allehanda tekniska (och ibland mindre tekniska) problem, samt att se till att kunden du talar med har rätt paket, har rätt produkter och inte saknar något från oss. Du kommer även arbeta med chatt vid behov.
Så skicka in din ansökan så snart som möjligt ifall du tycker att detta är du
Kundfokuserad och med en stark önskan att hjälpa till
Grundläggande IT-vana
Du kan tala och skriva på engelska (då vi är ett bolag med många nationaliteter och kontor på olika delar i världen sker den mesta interna kommunikationen på engelska)
Positiv och framåt, “glaset är halvfullt”-attityd
Stor villighet att lära
Tålmodig, stresstålig och anpassningsbar vid förändringar
Målinriktad, ”vinnarskalle” och drivs av att slå uppsatta förväntningar
Stor förmåga att ta feedback och coachning för att utvecklas
Ödmjuk
Flexibel och med en förmåga att tänka utanför boxen
Erfarenhet från kundtjänst, support eller försäljning är ett plus men inget krav
Vi erbjuder
En heltidstjänst I ett stort företag inom hosting- och domänbranschen som rör sig fort framåt, där du blir en del av ett varmt team som alla arbetar tillsammans för att överträffa förväntningar. Du kommer arbeta I Glasvasen precis vid Malmö Central, måndag till fredag mellan 08:30 och 16:30. Helgarbete kan förkomma.
Fast lön, möjlighet till hög bonus, sjukvårdsförsäkring, lunchdeals, omfattande utbildning med mera.
Diversity and Inclusion
At group.ONE we are intentional about diversity, equality and creating an inclusive climate. We work not only across continents and countries, but also across gender expressions, generations, cultures, sexual orientations, religions, and perspectives.
Therefore, group.ONE is an equal opportunity workplace committed to equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability or gender identity/ expression.
If you have a disability or special need that requires accommodation, please let us know in your application.