Customer Service Representative Berlitz Stockholm

Customer Service Representative Berlitz Stockholm

Arbetsbeskrivning

Berlitz Stockholm söker en Customer Service Representative

Berlitz International Sweden AB

Med över 550 språkskolor i 70 länder är vi en av världens ledande språkleverantörer. I kundkretsen i Sverige ingår det främst företagskunder som behöver förbättra sina språkkunskaper kopplat till arbete och/eller för social integrering vid flytt till ett annat land. Det som gör att vi ligger i framkant är vår effektiva metod för inlärning och supportteamet som står bakom. Vi söker just nu en ny administrativ medarbetare på deltid till vårt Service Center/reception med start omgående.

Du kommer att arbeta i en internationell, utvecklande och dynamisk miljö med trevliga och positiva kollegor och kunder. Vi erbjuder ett spännande och varierande jobb med många olika arbetsuppgifter. Ditt huvudansvar är arbete med service för interna och externa kunder. Det är en utmanande tjänst med möjligheter för personlig och professionell utveckling. Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Din profil:

Du har tidigare erfarenhet av kundservice och administration, kanske från hotellbranschen, och brinner för positivt kundbemötande. Du trivs i en internationell miljö och har utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Då tjänsten innehåller mycket socialt arbete ser vi att du har en god kommunikativ- och samarbetsförmåga.

Arbetet i Service Center innebär att det kan ske flera saker samtidigt som kräver uppmärksamhet. Det är viktigt att du kan planera ditt arbete och samtidigt hantera dagliga deadlines. Du är sedan tidigare en van datoranvändare och behärskar Officepaketet, användning av databaser och sökfunktioner. Du har erfarenhet av telefon som arbetsredskap.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är driven, noggrann och kan självständigt genomföra dina projekt. Vi värdesätter god organisations- och initiativförmåga, tidseffektivitet, flexibilitet och pålitlighet. Vi ser gärna att du är villig att lära dig allt från grunden och jobba dig uppåt, men samtidigt ha färdigheter och kompetenser som du gärna får tillföra gruppen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:


• Din arbetstid kommer att vara 80%, måndag-fredag
• Kundservice för våra kunder och språkinstruktörer
• Ta hand om bokningar av språkkurser och lektioner
• Strategisk schemaläggning av lektioner utifrån en lärarpool
• Kontakta kunder löpande för kursuppföljning
• Upprätthålla kommunikationen mellan olika parter i företaget: det administrativa teamet, kunder och instruktörer.
• Delta och bidra aktivt i förbättringsarbetet
• Andra administrativa uppgifter

Du kommer att jobba efter ett fast schema där arbetstider kommer att variera mellan 07:30 – 20:00 måndag – fredag. Det blir 2 kvällar i veckan med sluttid kl. 19:00. Tillträde omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Ansökan tas enbart emot via vår annonsportal https://careers.berlitz.se/

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så tveka in och skicka in din ansökan redan idag.

Sista ansökningsdag 1 oktober 2021. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktperson

Dorrit Johnsen

Regional Manager Denmark & Sweden

M +45 2978 8731   E dorrit.johnsen@berlitz.dk

Kontaktpersoner på detta företaget

Instructor Coach Michaela Ristiniemi
08-412 13 00
Tina Sjöström,

Tina Sjöström, Instructor Coach

Jessica Scalamonti, Senior Center Director
010-510 23 20
Giedre Duman, Manager of Accounting and Payroll Sweden
010-510 23 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Berlitz International Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 21 oktober 2021

Besöksadress

Olof Palmes gata 23
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11122

Liknande jobb


26 november 2024

Receptionist

Receptionist

26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024