Customer Service Representative heltid till 3M, Solna

Customer Service Representative heltid till 3M, Solna

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vår kund har funnits sedan 1962 med över 89 000 anställda över hela världen. Här trivs du och blir en del av ett världsledande företag med global försäljning. Som Kundansvarig Representant för Norden är du nyckelkontakten mot Premium-kunder över hela den nordiska marknaden. 
Du kommer att ingå i en nordeuropeisk organisation och vara baserad i Solna med ett bra läge, ett trevligt kontor, och en familjär atmosfär.

Rollen och uppdraget 

Är du den som brukar både identifiera problem och har förslag på lösningar? Då har du hittat rätt! Som Kundansvarig Representant med huvudansvar för Norden arbetar du som Nyckelkontakt och ger support till Nordic Automotives kunder. Självständigt ansvarar du för att proaktivt sköta kundrelationer och vara central kundkontakt för alla kundförfrågningar via telefon och administration.

Rollen innebär supportfunktion och är den viktiga servicelänken mellan företaget och kunden där du ditt fokus är att ta hand om kundrelationer och kundärenden. Som Kundansvarig representant har du en löpande dialog med kunder och uppdaterar om leverans, - och orderinformation, eventuella orderförseningar. Du arbetar proaktivt och arbetar kontinuerligt med att identifiera återkommande restorderdata för kunder, material och drivs av förbättringsarbete och stöttar relevant team i förbättringar. Du kommer att ingå i ett Customer Service Automotive Team (EMEA).

Några av arbetsuppgifterna består av: 

• Support via ärendehanteringssystem
• Order, - och reklamationshantering
• Följa upp order- och leveransstatus
• Uppdatera kundportaler och kundstyrkort
• I förbättringsarbeten se över och ta fram en handlingsplan
• Genomföra eller delta i kundrecensioner
• Delta i alla företagsleads & kundspecifika recensioner
• Granska interna och externa styrtavlor och uppmätta värden
• Granska ärendedata, identifiera förbättringar 

Vem vi tror att du är 

Du söker en heltidstjänst med relevant erfarenhet av att arbeta mot den nordiska marknaden och kundservice. Du är motiverad av att leverera fantastisk kundupplevelse och att fokusera på att stödja Premium Customer Service för Automotive-kunder i Norden. Vi tror att du är en stjärna på att leverera service i världsklass!

Kvalifikationer

Engelska (+ ett nordiskt språk är meriterande).
Systemvana
Tidigare erfarenhet av Customer Care och reklamationshantering

Dina personliga egenskaper

Du ser dig som en rutinerad systemanvändare och drivs av "learning by doing", du gillar att snabbt komma igång i en roll och få upp tempot i arbetet för att stötta teamen. Du tar dig an ärenden på ett strukturerat sätt och du trivs i en självgående, representativ roll som levererar bästa kundservice och bra bemötande. För dig är det naturligt att axla huvudansvaret i rollen och se lösningar till problem! 
Kollegor ser dig som en teamplayer, du är tydlig i din kommunikation och arbetar för att säkerställa att kundernas frågor löses, i rätt tid. Det säger sig självt att du tycker om att ha huvudansvaret och drivs av att vara den självklara kontaktpunkten för kunder.

Du prioriterar reklamationsärenden och hanterar det vidare med teamet för utredning och lösning. Vidare ser vi gärna att du trivs med att delta i företagets initiativ för att bl.a. genomgångar på daglig nivå, teammöten, utbildningar och strävar efter att leva efter företagets värderingar. Du har ett naturligt och pedagogiskt förhållningssätt, behärskar engelska språket i både tal och skrift och tycker att det är utvecklande att använda det engelska språket i din serviceroll. 

Redo att söka? Det hoppas vi och ser fram emot att få din ansökan! 

Start: Omgående, 6 månader med möjlighet till förlängning
Plats: Stockholm, Solna
Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka med möjlighet att arbeta på distans 

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 19 februari 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024