OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter en tjänst där du får kombinera din administrativa kompetens med ditt intresse för kundservice? Du kommer arbeta med logistik, flöden och fokusera på ”order to delivery”, där du bland annat kommer se till att leveranser är uppdaterade och blir korrekta enligt kunds önskemål. Ta chansen att vara del i ett engagerat kundservice-team och arbeta på ett företag med härlig kultur och stämning. Sök redan idag, vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en ny medarbetare till Customer Service Representative-teamet inom logistik till Bauer i Göteborg. Ditt närmsta team består av sju medarbetare och du kommer antingen arbeta mot den skandinaviska marknaden, främst Sverige, Norge och Danmark, eller mot den internationella marknaden. Gruppen är väldigt måna om varandra och har högt i tak.
Tjänsten börjar med en introduktion och överlämning sker inom loppet av 2-4 veckor, därefter förväntas du vara relativt självgående, men givetvis finns dina kollegor nära tillhands för stöttning.
Du erbjuds:
* En serviceinriktad och administrativ roll
* Ett roligt uppdrag där du skapar nya erfarenheter
* En arbetsplats med öppna och välkomnande kollegor samt en härlig kultur
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du ansvara för att leverera ett trevligt och professionellt bemötande samt tillhandahålla korrekt och aktuell information till företagets kunder. Du kommer både arbeta serviceinriktat och administrativt för att säkerställa att ”order to delivery” fungerar på bästa möjliga sätt. Kontakt med kunder sker främst per mail.
Ni är ett tajt team som arbetar tillsammans och det är av vikt att du är nyfiken och öppen för stötta upp där det behövs.
Du kommer exempelvis:
* Arbeta med orderhantering i SAP
* Spåra försändelser från fabrik/distributör till retailers/slutkund
* Arbeta tillsammans med distributionscentralen för att säkerhetsställa korrekta leveranser
* Säkerställa att leveransvillkoren följs eller överträffas
* Ha hand om övrig administration, bland annat skapa garantiärende och hantera krediter/debiteringar
VI SÖKER DIG SOM
* Har kortare administrativ eller servicerelaterad erfarenhet
* Innehar en eftergymnasial utbildning inom relevant område, fördelaktigt Supply Chain, Business Administration eller annat som vi bedömer som motsvarande
* Har god erfarenhet i Office-paketet (främst excel)
* Talar och skriver på såväl svenska som engelska obehindrat, då du dagligen kommer kommunicera med interna och externa parter
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet av SAP
* Har erfarenhet av retail-branschen
* Har mycket goda erfarenheter i excel, exempelvis kunna skapa pivottabeller
* Är intresserad av hockey, alternativt annan sport
Som person är du:
* Kundfokuserad och kommunikativ
* Lösningsorienterad och tar gärna initiativ i ditt arbete
* Prestigelös och flexibel; du hugger gärna i där det behövs och räds inte för nya utmaningar
* Självgående, detta då du driver dina egna ärende
Övrig information
Start: 1 person med start omgående och 1 person med start februari/mars 2022. Uppdraget är initialt ett år med chans till förlängning
Omfattning: Heltid, 39,25h/vecka
Arbetstider: Mån-tor 8-17 och fre 8-15 (45min lunch). Distansarbete sker för närvarande på måndagar och fredagar.
Placering: Nellickevägen 24, Göteborg
Lön: Timbaserad månadslön
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Bauer är en av de ledande tillverkarna av ishockeyutrustning. Hockeyutrustning som Bauer producerar inkluderar hjälmar, handskar, klubbor, skridskor, benskydd, byxor, armbågsskydd, liksom målvaktsutrustning. Läs mer på Bauers hemsida!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231