Customer Service Representative & Technical Support - Advenica

Customer Service Representative & Technical Support - Advenica

Arbetsbeskrivning

Customer Service enheten hos Advenica har en passion av att lyfta fram den bästa användningen av våra produkter och tjänster. Vi använder vår egen expertis och omfattande kunskap från andra delar av företaget för att leverera bästa möjliga service till våra kunder.

Vi ger våra kunder relevant kunskap genom utbildning, nödvändig teknisk dokumentation och hjälp i alla aspekter av kund och partnersupport.

Ansvarsområden
Som Customer Service Representative ansvarar du för att Advenicas kunder -och partners får en riktigt bra användareupplevelse och med support av alla typer av kundärenden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att sköta den dagliga hanteringen av kundärenden, inklusive att följa upp och driva ärenden till avslut och kundnöjdhet samt att vårda relationer med Advenicas kunder och partners. Du kommer även att vara leveranskoordinator/Supply Chain planner och då hantera kundorder, leveranser, enklare produktionsplanering, materialplanering och operativt inköp. Viss hantering av kvalitetsärenden kommer även förekomma.

Din Kompetens

- Du har erfarenhet av kundsupport och ärendehantering, med fördel inom IT.
- Du har ett stort intresse för IT och teknik samt har lätt för att lära dig nya system.
- Förmodligen jobbar du i en motsvarande roll i dag, kanske i en Helpdesk och med 1st line support och kan bedöma behov av 2:nd eller 3rd line support.


Meriterande är om du har

- Kunskap om informationssäkerhet.
- Erfarenhet av arbete med produkter och system för IP-nätverk och datasäkerhet, kryptering, VPN, IPsec, certifikat, brandväggar eller smart card.
- Erfarenhet av att hantera kundorders, leveranser, produktion/materialplanering samt inköp.


Dina personliga egenskaper
Du har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska och att skapa goda relationer med personer på olika nivåer i en organisation.
Du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande, resultatorienterad och med förmåga arbeta självständigt mot uppsatta mål.
Du är van att hantera flera samtidigt pågående supportärenden.
Du är en jordnära och prestigelös lagspelare med god förmåga att samarbeta.

Svensk medborgare ett absolut krav
P.g.a. företagets säkerhetsklassificerade arbete måste du vara svensk medborgare för att bli anställd på Advenica.

Läs mera om (www.advenica.com)

Hur är det att arbeta hos Advenica (https://advenica.com/sv/career)?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mindment AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2021
  • Ansök senast: 15 september 2021

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024