Customer Service Representative till Bauer Hockey i Göteborg!

Customer Service Representative till Bauer Hockey i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter en tjänst där du får kombinera din administrativa kompetens med ditt intresse för kundservice? Du kommer arbeta med logistik, flöden och fokusera på ”order to delivery”, där du bland annat kommer se till att leveranser är uppdaterade och blir korrekta enligt kunds önskemål. Ta chansen att vara del i ett engagerat kundservice-team och arbeta på ett företag med härlig kultur och stämning. Sök redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en ny medarbetare till Customer Service Representative-teamet inom logistik till Bauer Hockey i Göteborg. Ditt närmsta team består av 8 medarbetare där du antingen kommer arbeta mot den skandinaviska marknaden som är främst Sverige, Norge och Danmark, eller mot den internationella marknaden. Det är en väldigt öppen grupp som är måna om varandra, har högt i tak och gärna hittar på roliga teamaktiviteter tillsammans.

I rollen som CS kommer du ansvara för att leverera ett trevligt och professionellt bemötande samt tillhandahålla korrekt och aktuell information till företagets kunder. Du kommer både arbeta serviceinriktat och administrativt för att säkerställa att ”order to delivery” fungerar på bästa möjliga sätt. Kontakt med kunder sker främst per mail. Ni är ett tajt team som arbetar tillsammans och det är av vikt att du är nyfiken och öppen för stötta upp där det behövs.

Tjänsten kommer att börja med en introduktion och överlämning sker inom loppet av 2-4 veckor, därefter förväntas du vara relativt självgående, men givetvis finns dina kollegor nära tillhands för stöttning under tidens gång.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på Academic Work för att sedan arbeta som konsult hos Bauer Hockey. Tjänsten förväntas starta i mitten av november och pågå fram till augusti 2024.

Du erbjuds
- En serviceinriktad och administrativ roll
- Ett roligt uppdrag där du skapar nya erfarenheter
- En arbetsplats med öppna och välkomnande kollegor samt en härlig kultur

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Orderhantering i SAP
* Spåra försändelser från fabrik/distributör till retailers/slutkund
* Arbeta tillsammans med distributionscentralen för att säkerhetsställa korrekta leveranser
* Säkerställa att leveransvillkoren följs eller överträffas
* Ha hand om övrig administration, bland annat skapa garantiärende och hantera krediter/debiteringar


VI SÖKER DIG SOM
- Har administrativ eller servicerelaterad erfarenhet
- Innehar en eftergymnasial utbildning inom relevant område, fördelaktigt Supply Chain, Business Administration eller annat som vi bedömer som likvärdigt
- Har god erfarenhet i Office-paketet (främst Excel)
- Talar och skriver på såväl svenska som engelska obehindrat, då du dagligen kommer kommunicera med interna och externa parter

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av affärssystemet SAP
- Har erfarenhet av retail-branschen
- Har mycket goda erfarenheter i Excel, exempelvis kunna skapa pivottabeller
- Är intresserad av hockey, alternativt annan sport

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kundfokuserad och kommunikativ
- Lösningsorienterad och tar gärna initiativ i ditt arbete
- Prestigelös och flexibel; du hugger gärna i där det behövs och räds inte för nya utmaningar
- Självgående, detta då du driver dina egna ärende

Övrigt
Arbetstider: Mån-tor 8-17 och fre 8-15 (45min lunch). Distansarbete sker för närvarande på måndagar och fredagar

Lön: Timbaserad månadslön

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bauer Hockey är en av de ledande tillverkarna av ishockeyutrustning i världen! Hockeyutrustning som Bauer producerar inkluderar hjälmar, handskar, klubbor, skridskor, benskydd, byxor, armbågsskydd, liksom målvaktsutrustning. Läs mer på Bauers hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2023
  • Ansök senast: 29 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024