Customer Service Representative till Danfoss

Customer Service Representative till Danfoss

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Danfoss är ett ledande globalt företag som är experter på hydraulik. Genom framstående tekniska lösningar skapar dem produkter inom värme och kyla samt smarta elektriska lösningar för den ökade efterfrågan på stadsinfrastruktur i kombination med ambitiösa klimatmål!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Customer Service Representative kommer du att ta del av kundtjänstteamet på kontoret i centrala Linköping inom affärsområdet Climate Solutions. Tillsammans med dina kollegor kommer du vara ansvarig för att leverera service i toppklass till företagets kunder och vara expert på Danfoss produkter internt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Kundtjänstarbete där ca 80% sker via mail och 20% via telefon
- Besvara frågor gällande bl.a. priser, leveranser och reklamationer. Både från kunder och kollegor.
- Ha kontakt med logistikcentret i Danmark och Back-office i Riga


Din profil

Vi söker dig som är en positiv lagspelare och är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.

Ett krav för tjänsten är att du är bekväm med svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har arbetat inom service tidigare och möjligtvis har erfarenhet från kundtjänst. Meriterande kompetenser är om du har arbetat i SAP och/eller salesforce sedan tidigare.

Om oss

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 22 oktober 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024