Customer Service Representative till Malmö

Customer Service Representative till Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av orderhantering och brinner för service?  Vi söker nu efter en CSR till ett globalt teknikföretag i Malmö. I rollen blir du ansiktet utåt för en av organisationens avdelningar där du bland annat ansvarar för kundsupport samt kommersiell och teknisk granskning vid orderregistrering. Ansök redan idag, intervjuer sker löpande under november. 

Uppdraget är på heltid med start 1/1 med stor möjlighet till övertag av kund. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 



Ansvarsområden
Du kommer att arbeta fokuserat mot en av företagets processer. Du är kundserviceansvarig och är kundens kontaktväg in till avdelningen. Arbetsrollen är mycket varierande men med fokus på: 
Kundsupport
Erbjudande av tjänster och produkter
Orderregistrering, inköp och leveransbevakning
Godkänna, utföra orderändringar och uppdatera kunddata i SAP
Reklamation, garanti och krediteringsutredningar
Licenshantering i Sentinel och Infomix
Kommersiell och teknisk granskning av order
Uppföljning och hantering av fakturaärenden inkluderat CIT- ärenden
Hantering av reperationer, utbyten, övriga gällande tjänster och erbjudanden samt åtaganden






Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Customer Service Representative ser vi att du behöver följande erfarenheter och kompetenser med dig: 
Kunskap inom ekonomi och logistik
Mycket goda kunskaper i SAP, Excel och Word
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska  
God förståelse för vad service innebär 
Goda kunskaper i offerthantering

Dokumenterad erfarenhet som CSR ses som meriterande. Likaså erfarenhet av att hantera program så som SoFa, BOL och OMS. 

Som person är du:
Tillmötesgående
Lösningsorienterad
Systematisk
Strukturerad 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 24 november 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör till Servicecenter

18 december 2024

17 december 2024

Säljkoordinator

Säljkoordinator

13 december 2024