Customer Service Representative till Wella

Customer Service Representative till Wella

Arbetsbeskrivning

Vi på Wella söker nu en svensk och finsktalande Customer Service Representative till vårt nordiska och i synnerhet svenska team! Vi sätter stort värde vid din personlighet och dina personliga egenskaper, så är du en positiv, ödmjuk och engagerad person som drivs av möjligheten att ta ansvar? Bra, då tror vi att du skulle passa väldigt bra in hos oss!

För oss på Wella är det viktigt att alla ska må bra, både våra kunder och vi som jobbar här, därför sätter vi stort värde och jobbar efter våra värdeord Collaborative, Creative, Courageous, Connected och Committed. De handlar om att jobba smart med fart, ta ansvar hela vägen, vara stolta proffs och att lyckas tillsammans! Dessa värderingarna hjälper oss att fatta kloka beslut, de hjälper dig i rätt riktning och stöttar dig att ta egna initiativ, ha roligt tillsammans, jobba ihop och bidra till att våra kunder kan känna, se ut och vara sitt sanna jag genom våra produkter!

Wella Company är ett av världens ledande skönhetsföretag och består av ikoniska varumärken såsom Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional och Clairol. Vi är ca 6 000 anställda i mer än 100 länder som kan bringa sitt bästa jag till jobbet.

Om rollen

På kundservice är vi ett starkt och positivt team som engagerar oss i våra kunder och våra produkter för att ge bästa service! Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt team och stötta vår Wella-verksamhet. I rollen kommer du att tillhöra ett nordiskt kundserviceteam med fokus på att stötta den svenska marknaden samt vara backup för den finska när det behövs.

Du kommer att få jobba med kundservice kopplat till konsumenter och företag som använder Wellas produkter i syfte att ge kunderna bästa tänkbara service! En utmärkt chans för dig som vill jobba i en varierad roll på ett framgångsrikt företag med ödmjuka och hållbara värderingar!


Att jobba som Customer Service Representative

- Administrering och hantering av order, leveransbevakningar, krediteringar samt reklamationer.

- Första kontaktpunkt för kundservicerelaterade förfrågningar från befintliga kunder samt internt inom Wella.

- Interagera med kunderna på ett professionellt, vänligt och effektivt sätt för att upprätthålla en hög och snabb service samt kunna eskalera kundförfrågningar.

- Hantera kund- och supportförfrågningar på ett professionellt sätt och inom rimlig tid.

- Vara delaktig i olika initiativ/projekt inom givna ansvarsområden som för verksamheten framåt.

- Ge korrekt information till både företagskunder och supportteam genom korrekt användning av våra IT-system.

- Visa flexibilitet och anpassningsförmåga samt hjälpa andra team inom organisationen.

- Utveckla och upprätthålla ett professionellt samarbete med interna och externa intressenter.

- Upprätthålla effektiv och personlig prestation genom individuella utvecklingsmål.

Om dig

För att passa in i den här rollen ser vi att du är positiv, serviceinriktad och brinner för kundrelationer. Du är en strukturerad och noggrann person som inte är rädd för att hjälpa till där det behövs, vidare tror vi att du är en utåtriktad lagspelare som har lätt för att kommunicera i tal och skrift, samt agerar professionellt och ödmjukt både mot kunder och kollegor. Som person delar du gärna med dig av din kunskap, och när du tar initiativ, vågar utmana, prova nytt och utveckla vår verksamhet kommer du också att utvecklas. Vi tror på bra samarbete och god stämning med närhet till skratt och en trevlig arbetsatmosfär. Våra värderingar innefattar att vi är samarbetsvilliga, kreativa, modiga, sammansvetsade och engagerade, och vi önskar en person i vårt härliga team som tycker om att jobba enligt dessa värderingar. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i någon liknande roll inom kundsupport men ej ett krav, din personlighet och din förmåga är viktigast!

Kvalifikationer

- Svenska - Flytande i tal och skrift

- Finska - Goda kunskaper i tal och skrift

- Engelska - Goda kunskaper i tal och skrift

- God systemvana

Meriterande

- Förståelse för de nordiska språken

- Erfarenhet av arbete i liknande roll

Tillträde, omfattning och arbetstider

Detta är i första hand ett 1-årskontrakt med chans till förlängning. Rollen är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Vi arbetar 37,5 timmars arbetsveckor och sitter i ljusa fina lokaler i Solna i Stockholm med goda kommunala möjligheter. Tillträde omgående.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Wella med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare på linda.g@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag. Sist men inte minst: Vi ser fram emot just din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Wofi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2023
  • Ansök senast: 18 februari 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024