OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Customer Service & Sales Coordinator
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träkonstruktioner och papper. Inom affärsområdet Circular Solutions arbetar vi med utveckling och klimatsmarta och koldioxidsnåla alternativ till traditionella produkter. Portföljen idag består primärt av träfiberkomposit, ett material som erbjuder ett alternativ till konventionell plast till ett betydligt lägre CO2 avtryck. Övriga produkter i portföljen innehåller bland annat wood foam, hållbara byggnadsprofiler etc.
Karriär för ett bättre klimat. Varje dag.
I rollen som Customer Service & Sales Coordinator kommer du få vara med i etableringen av vår kundtjänstfunktion inom Circular Solutions. Stationeringsort är vid vårt bruk i Hylte och du kommer bli en del av ett internationellt team som jobbar mot kunder i olika länder. Vi ser denna roll som en nyckelfunktion då ansvaret förutom att stötta våra kunder på bästa sätt även innefattar nära samarbeten internt med team inom sälj, produktion och leveranskedjan där du blir en typ av business partner i deras dagliga arbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
Säkerställa order- och faktureringsprocesser
Uppföljningar mot kund för att säkerställa leveranser är korrekta och i tid
Skapa offertunderlag för exempelvis säljteam
Överse våra system och hålla dem up-to-date
Aktivt jobba med kundrelationer och hur dessa kontinuerligt kan förbättras
Stötta och bistå med idéer för hur vi förbättra våra arbetssätt
Mindre bokföring
Vad vi erbjuder
Med våra värderingar ”Lead and Do what’s right” strävar vi efter att föregå med gott exempel i alla aspekter av vår egen verksamhet såväl som i hållbarhet. Vi vågar ta initiativet och hela tiden ställa oss frågan vad mer vi kan göra, vad vi kan göra bättre. Detta är ett utmärkt tillfälle för dig att vara en del av resan som Stora Enso är på - att omvandlas från ett traditionellt skogsindustriföretag till ett tillväxtföretag inom förnybara material - en industri med stor potential som drivs av globala megatrender.
Kvalifikationer
Är du den vi söker? För att lyckas i denna roll, har du arbetslivserfarenhet från liknande roller och drivs av att erbjuda bästa möjliga service och stöttning. Då vi är i en uppbyggnadsfas letar vi efter dig som trivs i en miljö med högt tempo, stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter. Du är en ”doer” som får saker att hända och bidrar med en positiv, problemlösande attityd. Då det är en roll med många olika kontaktytor värdesätter vi din förmåga att kunna kommunicera, samarbeta med andra och förmågan att ta egna initiativ. I och med att vi är ett globalt team med kunder i andra länder är flytande Engelska ett krav i båda tal och skrift.
Övrig information:
Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför så snart som möjligt, dock senast den 12e November. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst. Vi accepterar endast ansökningar som lämnats in via vårt rekryteringssystem.
Baserat på geografiskt läge och nivå för positionen kan den normala rekryteringsprocessen dessutom innebära videointervju, lämplighetstester och övriga åtgärder inför anställning, såsom bakgrundskontroller, referenser, hälsokontroll och drogtest, som en del av slutskedet i processen.
Frågor kring rekryteringsprocessen ställs till rekryteringsspecialist Christian.Sperling@storaenso.com.
Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.
Kontaktpersoner på detta företaget
SVP Communications Ulrika Lilja
+460104671668