OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I den här rollen kommer din förmåga att leverera service dras till sin spets! Du kommer ha både kund- och leverantörsansvar samtidigt som du hanterar allt från offert till leverans! Safic Alcan letar efter dig som vill axla en bred roll och bli en del av Service-teamet i Kungsbacka! Låter det spännande, skicka in din ansökan redan idag!
Din vardag
Safic-Alcan gruppen är en paneuropeisk distributör av specialkemikalier och har globalt över 650 anställda. För den nordiska marknaden ligger kontoret i Kungsbacka. I denna kombinerade roll kommer du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor i CSR-teamet samtidigt som du kommer bli kontorets första innesäljare. Du kommer bland annat supportera dina kollegor på sälj med framtagning av offerter i Monitor samtidigt som du har ansvar för materialflödet hela vägen från leverantör till kund. I kombination med en supporterande roll kommer du även ha eget kund- och leverantörsansvar för ett antal befintliga kunder där din uppgift blir att förvalta samt vidareutveckla dessa.
I rollen kommer du även:
- Sköta inköp från produktleverantör
- Hantera kundorder
- Medverka vid leverantörsutvärdering
- Utföra medförsäljning och direkt försäljningsstödaktiviteter
- Ta fram rapporter mot leverantör
- Ha ett budgetansvar
Vem är du?
Förutom att ha en känsla för service är det viktigt att du besitter ett tekniskt intresse för att kunna sätta dig in Safic Alcans verksamhet på bästa sätt. I kombination med att kunna hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt så arbetar du även strukturerat för att alltid säkerställa kvalitet där du aldrig vill lämna något åt slumpen. Att ha kontakt med människor dagligen känns naturligt för dig och blir du dessutom motiverad av att göra affärer så kan detta vara helt rätt för dig!
Vi ser att du:
- Har ett par års erfarenhet från ett service-yrke
- Är tekniskt intresserad
- Har god datorvana
- Goda språkkunskaper i engelska och svenska
- Har en slutförd eftergymnasial utbildning
Kan du även behärska det finska språket och/eller har arbetat med teknisk försäljning är det meriterande för rollen.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult på johan.blomberg@nexergroup.com alternativt mobil på +46 70-508 27 39.
Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då vi är mitt i semestertider kommer vi att börja hantera inkommande ansökningar från och med vecka 33.