Customer Service Specialist

Arbetsbeskrivning

BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. För oss är mångfald och inkludering viktigt för att lyfta våra medarbetares olika idéer och erfarenheter. Det ger oss nya perspektiv och utmanar vårt tankesätt. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Customer Service Mill Gruvön inom den gemensamma funktionen Supply Chain, ansvarar för kundkontakt, orderplanering, produktionsplanering och leveransplanering. Uppdraget innebär att stödja BillerudKorsnäs övergripande mål genom att utveckla och operera de mest pålitliga, effektiva och transparanta försörjningskedjorna i branschen. Ansvaret innebär att förstå och tillgodose kundernas behov i samförstånd med produktionsenheternas och logistikkedjans behov, möjligheter och begränsningar.

Vi söker nu en Customer Service Specialists. Som CSS kommer du att vara en länk mellan våra kunder, Sales Managers och Customer Service Mill och tillse att de får rätt information i rätt tid.

Tjänsten är tillsvidare och placeringsorten är Gruvöns bruk.

Om tjänsten
Dina huvudsakliga uppgifter är att ge våra kunder professionell service och därmed bidra till kundnöjdhet. Detta innefattar bland annat att:

vara kontaktperson och ansvarig för tilldelade kunder hantera och förmedla kundfrågeställningar förbereda, registrera och bekräfta kundorder arbeta med fakturahantering inklusive betalning- och bonusuppföljning hålla kunder uppdaterade på orderstatus och avvikelser prioritera order i samråd med Sales Managers
Kvalifikationer
Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning inom logistik eller ekonomi alternativt längre arbetslivserfarenhet inom yrekesområdet som kan anses likvärdig. Du ska kunna kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du har goda kunskaper i ytterligare ett språk. Det är en fördel om du har erfarenhet från pappers-massaindustrin eller liknande processindustri.

Personliga egenskaper
Som person är du driven och kommunikativ med en hög känsla för service. Du är välorganiserad och bra på att planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du en duktig problemlösare som kan hantera att förutsättningarna ändras.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Joakim Boström, Chef Customer Service Mill Gruvöns bruk, på telefon 0555-41086.

Välkommen med din ansökan senast den 26 oktober!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mona Nyqvist

Marie Asker
+46 0555-41116
Ulrica Johansson
026-15 16 34, 070-795 16 34
Ulrica Johansson

Magdalena Finné

Kristina Karlsson

Tim Paradis

Peter Fors, Chef Centralt Underhåll
+46 011-24 56 43
Johan Wedin, IT Manager Servicedesk
+46 070-516 42 43
Ulrica Johansson
+46 026-15 16 34, +46 070-795 16 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BillerudKorsnäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid, tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 12 oktober 2016

Besöksadress

Fröviforsvägen
None

Postadress

BillerudKorsnäs Frövi
Frövi, 71880

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023