OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för försäljning och service och vill du vara med och bidra till att skapa överraskande bra reselösningar för smarta resenärer?
Då är detta ditt drömjobb!
Resia Travel Group befinner sig i en dynamisk bransch där stort fokus ligger på den digitala transformationen. Vi sätter kunden i centrum för vår väg framåt och söker nu en Customer Service Specialist till vår kundservice för Resia.se. Här får du möjlighet att vara med på vår spännande förändringsresa där vi tillsammans bygger Nordens mest kompetenta och tillgängliga reseföretag.
Vårt erbjudande till dig
Vi har förmånen att få jobba i världens roligaste bransch och sälja något av det bästa vi vet - resor. För rätt person kan vi erbjuda ett mycket stimulerande uppdrag i en tydligt värderingsstyrd organisation. Respekt, kompetens och energi utgör grunden i allt vi gör och vår kultur präglas av upptäckarglädje och gemenskap.
Rollen i korthet
Ditt övergripande ansvar i rollen som Customer Service Specialist är att dagligen möta och tillgodose våra kunders behov via mail och telefon där fokus ligger på att hantera bokningsförfrågningar, ändringar och ombokningar av befintliga bokningar och skapa värde genom att erbjuda bästa möjliga service.
I ansvaret ingår att hålla sig uppdaterad i de GDSer vi arbetar i, flygbolagshändelser, flygbolagsregler och villkor. Rollen är kravställande gentemot ny funktionalitet och förändringar i vår bokningsmotor Vibe. Customer Service specialist ska driva effektivisering av befintliga arbetssätt, utveckling av nya rutiner och arbetsprocesser för att optimera service mot kund.
Är det här du?
Rätt person för rollen har erfarenhet av försäljning från resebranschen och behärskar bokningsprocesser och har stor erfarenhet från att jobba med Amadeus. Du är resultat- och målinriktad och har en mycket god kommunikativ förmåga som skapar värde för kunden. Du gillar hög puls och att jobba i ett högt tempo.
Du är service minded, noggrann, och du brinner för att hjälpa kunden. Vi tror du har en har en prestigelös framtoning och ett allt-är-möjligt mindset. Din erfarenhet har gjort dig säker inom försäljning och att möta kundens olika behov.
Har du erfarenhet av det här?
För att lyckas i rollen har du:
- Minst 2 års erfarenhet från att jobba med försäljning och kundservice inom resebranschen
- Specialistkunskap inom Amadeus
- Specialistkunskap inom Antares
- Specialistkunskap inom Vibe
- Goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
Det finstilta
Placering: Göteborg
Omfattning: Tillsvidaretjänst på heltid (vi tillämpar provanställning)
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontakt: Vid frågor om tjänsten kontakta gärna CDO Karin Liberg på karin.liberg@resia.se eller 0761-364770
Ansökan
Du är välkommen men din ansökan senast den 31 oktober via vår karriärsida (https://jobb.resiatravelgroup.se/). Klicka på knappen "Klart jag vill ansöka!" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.
Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med fortlöpande intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att skicka in din ansökan redan idag.
Om Resia Travel Group
Resia Travel Group har skapat och driver flera varumärken inom resebranschen där den gemensamma nämnaren är personligt engagemang. Med branschens bästa kompetens, en utmärkande energi och stor nyfikenhet har vi som målsättning att alltid skapa överraskande bra reselösningar. För vi kan det här med resor. Vi vet vad som tillför värde när man är på resande fot. Semesterdrömmar, smidiga affärsresor, energigivande möten, gruppresor och välorganiserade kongresser - vi gör skillnad tack vare våra specialiserade medarbetare. Med fäste i Skandinavien jobbar vi mot hela världen och är en omniaktör med kundupplevelsen i fokus. Vi möter våra kunder genom varumärkena Resia och Resfeber. Huvudsätet finns i Göteborg där vårt Servicecenter stöttar kundmötet med funktioner som ekonomi, HR, IT och säljsupport.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Bäckhage
+46 730 72 13 34
Paul Appelqvist