OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu två stycken Customer Service Specialists för visstidsanställning på BillerudKorsnäs i Frövi.
Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med utvecklande och varierande arbetsuppgifter. Du förväntas tillhandahålla förstklassig kundservice gällande orderprocessen, från förfrågan till slutleverans hos kund. Arbetet innebär nära dialog med kund och ansvarig säljare. Som Customer Service Specialist har du en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Koordinera hela ”order to cash”-processen.
Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura.
Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls.
Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet.
Du kommer att ingå i ett mindre team men arbeta på en avdelning om totalt 18 stycken Customer Service Specialist-kollegor, som alla arbetar mot olika marknader. På avdelningen delar man en bild om att trivsel på arbetet är viktigt och alla stävar efter att ge kunden bästa möjliga service. Som Customer Service Specialist rapporterar du till Team Leader Customer Service. Anställningsform är en visstidsanställning och tillträde sker enligt överenskommelse. Placeringsort är Frövi. I denna tjänst finns viss möjlighet till flexibelt arbete.
Vi erbjuder dig:
En möjlighet att växa och utvecklas!
Många kollegor att lära sig av, både lokalt och internationellt.
Ett utmanande arbete med olika kunder och produkter.
Stora kontaktytor och samarbete inom företaget.
En självständig roll där du får stort ansvar för ditt eget arbete och är en viktig kugge i organisationens motor.
...och många flera andra anledningar som vi gärna berättar om!
Vi söker dig som har:
Högskole- eller Universitetsexamen, gärna inom logistik eller ekonomi, alternativt likvärdig erfarenhet.
Erfarenhet från arbete med externa kunder, exempelvis inom serviceyrke.
En god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden.
God datorvana och erfarenhet från att arbeta i olika IT system.
Du ska kunna kommunicera flytande engelska och svenska, i både tal och skrift. God kunskap i det tyska och franska språket är meriterande.
För att passa i rollen på bästa sätt behöver du ha en god kommunikativ förmåga. Vi tror att samarbete med andra är en framgångsfaktor, och ser gärna att du håller med oss om det! Som person ser vi gärna att du är van att omprioritera bland dina uppgifter och att du trivs med att den ena dagen inte är den andra lik. Vi tror att du som söker arbetar strukturerat, vilket innebär att du alltid levererar kvalitet. Du är en problemlösare och du har ett driv och en vilja att hitta bästa möjliga lösning för kunden.
Kontakt:
Alla ansökningar sker via vår hemsida och vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader för Customer Service Cartonboard Emelia Nydén per mail: Emelia.Nyden@billerudkorsnas.com, alt. via telefon: 070-1677615.
Ansökningsinformation:
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-28. Vi hanterar urvalet löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Alla ansökningar sker via vår hemsida och vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.