OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
THE OPPORTUNITIES ARE ENDLESS WHEN YOU ARE FEARLESS
Driven by the passion of over 5000 employees, KTM is the largest European motorcycle manufacturer with a revenue of over €1,8 billion. To this end, we consistently pursue a long-term strategy based on the four pillars of brand, globalization, innovation and employees. That’s why we are looking for new, proactive colleagues to work with us and share this journey. With or without career experience. With or without a university education. With one or two X chromosomes. Because no matter who you are, in the end, all that matters to us, is what you can do!
I din roll som Customer Service Specialist arbetar du med hela vår varumärkesportfölj som innehåller KTM, Husqvarna Motorcycles, GASGAS och WP.
Du kommer regelbundet att ha nära kontakt med vårt B2B återförsäljarnät i Sverige, Norge och Danmark, och hantera allt som har med vår eftermarknadsservice att göra. Exempel på detta är att analysera, hantera och godkänna garantier och reklamationer. Ett annat exempel är att bistå våra återförsäljare med teknisk support. Utbildning ligger oss varmt om hjärtat, även här kommer du vara med och öka kunskapsnivån hos våra återförsäljare genom att bidra under de kurser vi regelbundet genomför.
Vi utrustar och reparerar en hel del motorcyklar dagligen, och här kommer dina goda mekaniska kunskaper väl till pass i vår välutrustade verkstad.
Vårt skandinaviska huvudkontor ligger i Örebro, och vi rapporterar direkt till moderbolaget i Österrike. Vi har ett systerföretag i Sverige som distribuerar både vanliga och el-cyklar, även här hanterar vi samma eftermarknadssupport som för MC.
Att möta våra entusiastiska kunder på deras hemmaplan är oerhört viktigt för oss, och vi genomför därför en stor mängd event varje år. I din roll som Customer Service Specialist är du såklart en viktig del i detta, att arbeta helger eller kvällar ibland är därför inget som bekymrar dig.
UPPGIFTERNA SOM VÄNTAR DIG
• Aktivt stödja våra återförsäljare inom allt som berör eftermarknad
• Hantera garantier och reklamationer
• Bistå med teknisk support till våra återförsäljare och internt
• Aktivt medverka i genomförandet av våra utbildningar
• Vara en av avdelningens representanter på event och andra möten med våra kunder
HUR DU KAN INSPIRERA OSS
• 3 årig bil- eller MC-mekaniker utbildning eller motsvarande
• Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
• Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel och PowerPoint
• Starkt och passionerat intresse för motorcyklar
• Körkort AB är ett måste, ABC gör oss ännu gladare
• Vilja att resa och övernatta i arbetet
• Kommunikativ, flexibel och praktisk lagd
• Självgående och prestationsinriktat arbetssätt
• Van vid högt tempo och snabba men faktabaserade beslut
• Goda kunskaper i verkstadsjuridik och konsumentköplagen är meriterande
VAD DU KAN SE FRAM EMOT HOS OSS
• Möjligheten att vara med och forma framtiden för Europas mest framgångsrika motorcykeltillverkare
• Dagligt arbete med produkter som är älskade både av oss och våra kunder
• Flexibla arbetstider, intressanta utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.
• En unik företagskultur präglad av sammanhållning, motivation och laganda
•
Omfattning: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från rekryteringsföretag och annonsförmedlare.