OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WITH PASSION FOR BICYCLES
JOIN US FOR A POWERED RIDE IN REDEFINING PADDLED MOBILITY.
Ambitious, modern and future-forward, PIERER New Mobility GmbH is conceived to define and shape the next leap in two-wheel mobility. Sprouting from a heritage of performance and distinct aesthetics; we are in motion to innovate the bicycle industry by combining different technology advancements we have acquired. It's an empowering and unique position to be in! As we chart our global expansion, we are seeking for believers of the future to join us. Are you in?
I din roll som Customer Service Specialist arbetar du med hela vår varumärkesportfölj som innehåller Husqvarna E-Bicycles, GASGAS, R Raymon och Felt.
Du kommer regelbundet att ha nära kontakt med vårt B2B återförsäljarnät i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum, och hantera allt som har med vår eftermarknadsservice att göra. Exempel på detta är att analysera, hantera och godkänna garantier och reklamationer. Ett annat exempel är att bistå våra återförsäljare med teknisk support. Utbildning ligger oss varmt om hjärtat, även här kommer du vara med och öka kunskapsnivån hos våra återförsäljare genom att bidra under de kurser vi regelbundet genomför.
Vi utrustar, servar och reparerar de cyklar vi själva använder dagligen, och här kommer dina goda mekaniska kunskaper väl till pass i vår välutrustade verkstad.
Vårt skandinaviska huvudkontor ligger i Örebro och vi rapporterar direkt till vårt moderbolag i Österrike. Du kommer arbeta mycket nära tillsammans med säljarna och vår marknadsavdelning på företaget. Vi har ett systerföretag som hanterar motorcyklar i samma länder, även här kommer du ha ett tätt samarbete med motsvarande avdelning.
Att möta våra entusiastiska kunder på deras hemmaplan är oerhört viktigt för oss, och vi genomför därför en stor mängd event varje år. I din roll som Customer Service Specialist är du såklart en viktig del i detta, att arbeta helger eller kvällar ibland är därför inget som bekymrar dig.
UPPGIFTERNA SOM VÄNTAR DIG
• Aktivt stödja våra återförsäljare inom allt som berör eftermarknad
• Hantera garantier och reklamationer
• Serva, utrusta och reparera cyklar
• Bistå med teknisk support till våra återförsäljare och internt
• Aktivt medverka i genomförandet av våra utbildningar
• Vara en av avdelningens representanter på event och andra möten med våra kunder
HUR DU KAN INSPIRERA OSS
• God erfarenhet från cykelbranschen
• Goda kunskaper i engelska, tal och skrift
• Goda kunskaper i MS Office, speciellt Excel och PowerPoint
• Starkt och passionerat intresse för cyklar
• Körkort B är ett måste, BE gör oss ännu gladare
• Vilja att resa och övernatta i arbetet
• Kommunikativ, flexibel och praktisk lagd
• Självgående och prestationsinriktat arbetssätt
• Van vid högt tempo och snabba men faktabaserade beslut
• Goda kunskaper i verkstadsjuridik och konsumentköplagen är meriterande
VAD DU KAN SE FRAM EMOT HOS OSS
• Möjligheten att vara med och forma framtiden för några av Europas mest spännande varumärken
• Dagligt arbete med produkter som är älskade både av oss och våra kunder
• Flexibla arbetstider, intressanta utbildnings- och utvecklingsmöjligheter.
• En unik företagskultur präglad av sammanhållning, motivation och laganda
Omfattning: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från rekryteringsföretag och annonsförmedlare.