OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en tillfällig Customer service specialist
Tjänsten, med placering på Ahlstroms enhet i Billingsfors, avser 50% anställning under 6 månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde önskas så snart som möjligt, vilket innebär att urval sker löpande och att tillsättning kan ske innan ansökningstidens utgång.
Du kommer att vara ansvarig för dina egna kunder samt orderflödet kopplat till försäljningen globalt av produkter som produceras i Billingsfors samt Jönköping.
Arbetet innebär ansvar för kundvård, orderhantering och, i överenskommelse med försäljningschef, priserbjudande och villkor till utvalda kunder. Du ska även övervaka att leveranser sker i tid, utföra orderadministration och hantera exportdokument. Kundbasen är internationell och huvuddelen ligger i Europa men vi har också kunder i USA och till viss del i Asien.
Arbetsuppgifter
· Ta del av försäljningsplanerna för kunderna och deras respektive prognoser
· Säkerställa att uppgifterna är korrekta och tillgängliga i systemen (t.ex. uppdatera pris och kundinformation)
· Bygga och upprätthålla effektiva kundrelationer
· Förstå produkt- och servicefunktioner och förvandla dem till värdefulla förslag och prissättningar
· Säkerställa kundnöjdhet tillsammans med försäljningsteamet
· Följa kundernas betalningsbeteende
· Kommunicera med våra agenter och ta hand om uppdrag
· Stödja företaget i kontinuerlig förbättring av säkerhetskulturen, med fokus på målet noll olyckor
· Information till våra kunder om priser och villkor
· Orderhantering
· Exportdokumentation
· Kundbesök vid utvalda tillfällen
· Optimera volymer och priser
Erfarenhet och kompetens
· Relevant akademisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande
· God erfarenhet av kvalificerat marknadsförings- och försäljningsarbete
· Goda kunskaper i svenska och engelska
· Grundläggande Office-färdigheter
Personlighet
Vi ser att du är positiv, har ett eget driv och hittar lösningar istället för att se problem. Vidare är du dynamisk och hanterar arbetstoppar på ett bra sätt.
En mycket viktig del är att du fungerar som en lagspelare och har en konstruktiv kommunikation med leverantörer, kunder och kollegor.
För ytterligare information
kontakta Ritha Danielsson, Inside Sales Manager, ritha.danielsson@ahlstrom.com