Customer Service Specialist

Customer Service Specialist

Arbetsbeskrivning

Customer Service Specialist
Är du en energisk och kundorienterad person? Vill du vara en del av ett växande företag i Europa (EMEA) och bidra till att leverera världsledande lösningar? Då kan du vara den vi söker! Som kundservicespecialist hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa hög kundnöjdhet. Du kommer att samarbeta med våra fabriker och kunder för att tillhandahålla korrekt produkt- och serviceinformation, skapa offerter och lösa eventuella problem med noggrannhet och effektivitet.
Ansvarsområden
Samarbeta med Optinovas kommersiella team för att tillhandahålla korrekt, giltig och komplett produkt- och serviceinformation.
Skapa offerter genom att arbeta med säljteamet och fabrikerna för att erhålla rätt produkt och kostnad.
Identifiera och bedöma kundens behov för att uppnå hög tillfredsställelse.
Bygga hållbara relationer och förtroende med kundkonton genom öppen och interaktiv kommunikation.
Hantera returer/reklamationer och feedback genom att arbeta med fabriker och säljteam för att tillhandahålla lämpliga lösningar och alternativ inom tidsgränserna.
Upprätthålla datanoggrannhet i ERP-systemet genom att hålla register över kunder och arkivera dokument.
Hantera beställningar, leveranser, inköp och fakturor.
Följa kommunikationsprocedurer, riktlinjer och policys.

Kvalifikationer
En passion för kundservice med en person- och resultatorienterad attityd.
5 års dokumenterad erfarenhet av kundsupport, gärna inom Life Science
Flytande svenska och engelska (tyska är ett plus).
Erfarenhet av att arbeta med ERP-system (erfarenhet av ERP Monitor är ett stort plus) och kunskap i MS Office 365.
Utmärkta organisatoriska färdigheter och förmågan att prioritera uppgifter effektivt.
Stark kundorientering och förmåga att anpassa sig och svara på olika typer av personligheter och kulturer.
En positiv attityd och att vilja utvecklas och utveckla rollen.

Arbetsplats
Du kommer att arbeta på vårt nya kontor i Uppsala, med möjlighet till distansarbete vissa dagar i veckan. Vi erbjuder en dynamisk och stödjande arbetsmiljö där du får chansen att växa och utvecklas tillsammans med oss.
Hur du ansöker
Är du intresserad? Ansök via vårt ansökningssystem. Har du frågor om rollen, kontakta vår kundservicechef, Linda Cardenas, på +46 739 667 395. Vi påbörjar intervjuer omedelbart, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 24.6.
Välkommen med din ansökan!
Optinova Group is one of the leading global suppliers of advanced tubing solutions for the medical device industry and fluoropolymer tubing for challenging industrial applications. Our mission is to improve the quality of everyday life around the world.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Optinova Nordic Ab/Seola Ab Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2024
  • Ansök senast: 24 juni 2024

Postadress

Fålhagsleden 57 A
Uppsala, 75223

Liknande jobb


Implementation and Support Manager

Implementation and Support Manager

8 oktober 2024

Administratör till Medlemsservice

Administratör till Medlemsservice

4 oktober 2024

8 oktober 2024

8 oktober 2024