Customer Service Specialist for Customer Service, Sverige

Customer Service Specialist for Customer Service, Sverige

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu dig som vill arbeta med kundservice, och se till att kunderna får ett varmt välkomnande och känner sig uppskattade i kontakt med vår kund. Vi söker dig som kan förenkla vardagen i varje kontakt du tar.

Att förstå kundernas behov och önskemål är allt vår kund vill och arbetar för, från hur dem designar produkter till hur de ser efter dem när deras kunder tar hem dem. Och det är här du kommer in i bilden – genom att lyssna, förstå och erbjuda lösningar som inte bara fixar problemet utan levererar en upplevelse.

Som Customer Service Specialist är kunden ditt fokus och extraordinär service ditt mantra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera vår kunds leveranser från lager till återförsäljare genom att vara den givna kontaktpunkten vid beställningar, leverans och efterarbete via telefon. Genom expertkunskap i produkterna och en rejäl dos gott bemötande kommer du se till att leverera det mervärde deras kunder förväntar sig. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera frågor rörande priser, leverans och produkter. Skapa nya affärsmöjligheter genom att informera om nya tjänster och erbjudanden. Verka för kontinuerliga förbättringar internt, genom egna initiativ och tvärfunktionella projekt. Ditt huvudsakliga arbetsinstrument är telefon.

Om företaget
Vår kund formar livet till det bättre genom att återuppfinna smak-, vård- och välbefinnandeupplevelser, vilket gör livet roligare och mer hållbart för miljontals människor. Som ett ledande globalt apparatföretag sätter dem konsumenten i centrum för allt de gör. Genom deras varumärken säljer dem mer än 60 miljoner hushålls- och professionella produkter på mer än 150 marknader varje år. Under 2017 omsatte vår kund 122 miljarder kronor och hade 56 000 anställda runt om i världen.

Din profil
Du som söker pratar och skriver flytande svenska. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom support, försäljning eller liknande tjänst. Du har erfarenhet av att hantera kunder via telefon, samt viss erfarenhet av Excell. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från vitvarubranschen, samt kunskap/erfarenhet i affärssystem, speciellt affärssystemet SAP.

Vi tror att du som söker är ansvarstagande, då du ser till att dina uppgifter blir utförda och klarar av att leda dig själv i ditt dagliga arbete. Du gillar att föra dialog samt skapa relationer med personerna du arbetar med. Vi ser att du är proaktiv i ditt arbete, du väntar inte på vad nästa uppgift är utan tar tag i det du ser behöver göras och försöker hela tiden vara ett par steg före.

Vidare tror vi att du har ett öga för detaljer och förmågan att tolka komplexa data, samt har en förmåga att se till helheten. Du är flexibel och kan anpassa dig efter olika situationer samt kan möta förväntningar och ser hinder snarare som en utmaning än ett problem.

För att du ska trivas hos vår kund krävs det att du är en lagspelare som ser att det är naturligt att samarbeta
tillsammans med dina kollegor.

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister. 2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024